انتقال نمایشگاه بین المللی تهران به شهر آفتاب تا پایان سال

کدخبر: ۱۰۰۲۱۶
معاون توسعه و برنامه ریزی شهردار تهران گفت: شهرداری ۴۰۰ میلیارد تومان برای آماده سازی نمایشگاه بین المللی تهران در شهر آفتاب تزریق کرده و امیدواریم تا پایان سال این نمایشگاه با ظرفیت های جدید به بهره برداری برسد.
انتقال نمایشگاه بین المللی تهران به شهر آفتاب تا پایان سال

به گزارش اقتصاد روز به نقل از فارس، محمود صلاحی صبح امروز در حاشیه جلسه کاری شهردار تهران در جمع رؤسای اتاق بازرگانی ایران به خبرنگاران گفت: تمام هم و غم مسئولان کشور بهبود فضای کسب و کار، اقتصاد و رشد سرمایه‌گذاری و کارآفرینی است که تشکل‌های بخش خصوصی به ویژه اتاق بازرگانی می‌تواند در این مهم نقش ایفا کند.

وی با تشریح عملکرد شهرداری تهران طی سالهای اخیر خاطرنشان کرد: گسترش فضای سبز عمومی، نظافت شهر، توسعه حمل‌ونقل ریلی از جمله نکاتی است که آن را همواره مدنظر داشته‌ایم تا جایی که سالی 30 کیلومتر مترو ایجاد شده تا نهایتاً به 153 کیلومتر خط مترو دست پیدا کنیم.

*تشکیل شورای اقتصاد شهرداری با بخش خصوصی

صلاحی با بیان اینکه شهر تهران 50 درصد اقتصاد کشور را در خود جای داده است،افزود: در عین حال برای اینکه از اقتصاد شهرداری به اقتصاد شهری برسیم یک شورای اقتصاد ایجاد کرده‌ایم و امیدواریم با تعامل بیشتر با اتاق بازرگانی ایران فضای بینابین را ایجاد کنیم.

به گفته معاون توسعه و برنامه‌ریزی شهردار تهران در حال حاضر شورای گفت‌وگو بین دولت و بخش خصوصی فعال بوده که شهردار تهران نیز انتظارات مردم را در این شورا پیگیری می‌کند ولی علاوه بر آن پیشنهاد کردیم تا شورایی بین شهردار و بخش خصوصی نیز برقرار شود که تشکیل جلسه با اتاق بازرگانی ایران از جمله آنهاست.

وی در پاسخ به اینکه شهرداری برای بهینه کردن مصرف سوخت و کاهش آلودگی تهران چه برنامه‌هایی در دستور کار دارد گفت: گسترش خطوط مترو، استانداردسازی مصرف سوخت، استفاده نکردن از ماشین‌های کاربراتوری و جایگزین کردن موتورسیکلت‌های برقی می‌تواند کلید حل این مشکل باشد که آن را پیگیری می‌کنیم.

صلاحی همچنین در مورد جابجایی نمایشگاه بین‌المللی تهران به خارج از محدوده شهر تهران نیز اشاره کرد و گفت: همواره یکی از معضلات برگزاری نمایشگاه هم برای مردم و هم برای بخش خصوصی ترافیک و قرار گرفتن نمایشگاه در مکان پرتردد است که جوابگوی نمایشگاه‌های مدرن امروزی نیست.

معاون توسعه و برنامه‌ریزی شهردار تهران ادامه داد: در همین راستا شهرداری تهران 300 تا 400 میلیارد تومان را برای راه‌اندازی نمایشگاه در مکانی خارج از تهران در شهر آفتاب تأسیس کرده و امیدواریم تا پایان سال کار به اتمام برسد.

وی در مورد مزایای افتتاح نمایشگاه جدید گفت: قبل از افتتاح نمایشگاه بنا داریم تا خط مترو را به آنجا برسانیم در عین حال نمایشگاه نزدیک به فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قرار دارد که میهمان‌های خارجی به راحتی می‌توانند با طی مسیر کوتاه به نمایشگاه برسند.

معاون توسعه و برنامه‌ریزی شهردار تهران همچنین به ایجاد پارکینگی با ظرفیت چندین هزار خودرو در این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: از همه میادین تهران خطوط اتوبوسرانی منتهی به نمایشگاه طراحی کرده‌ایم در عین حال چیدمان نمایشگاه مجهز به فناوری‌های نوین و به روز بوده تا حدی که امکان برگزاری چند نمایشگاه در یک زمان وجود دارد و بعید به نظر می‌رسد که ترافیکی که اکنون در زمان برگزاری نمایشگاه مواجهیم را داشته باشیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید