واعظی: ظرفیت اینترنت پرسرعت کاربران خانگی مطلوب نیست

کدخبر: ۱۰۰۳۲۵
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: طبق برنامه پنجم توسعه قرار بود در رتبه بندی بین المللی حوزه فاوا در جایگاه دوم باشد اما در جایگاه ۱۳ تا ۱۵ هستیم.
واعظی: ظرفیت اینترنت پرسرعت کاربران خانگی مطلوب نیست
به گزارش اقتصاد روز به نقل از فارس، محمود واعظی اظهار داشت: طبق گزارش اتحادیه جهانی مخابرات تا 6 ماه آینده تعداد کاربران اینترنت جهان به 3 میلیارد نفر می‌رسد و 45 درصد خانه‌ها به اینترنت متصل خواهند شد.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: تعداد مشترکین تلفن همراه نیز به 7 میلیارد نفر یعنی در حدود جمعیت جهان می‌رسد.
 
وی گفت: هم‌اکنون ضریب نفوذ دسترسی باند پهن در کشورهای توسعه یافته 80 درصد و در کشورهای در حال توسعه 30 درصد است.همچنین حجم اطلاعات الکترونیکی جهان سالانه 40 درصد رشد می‌کند.
 
واعظی گفت: هدف برنامه پنجم توسعه دسترسی 60 درصد خانوارها و 100 درصد کسب و کارها به باند پهن است، اما میزان پیشرفت برنامه در ابتدای دولت یازدهم 15 درصد بوده است.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: همچنین در رتبه‌های بین‌المللی حوزه فاوا در منطقه طبق  برنامه پنجم توسعه قرار بود در جایگاه دوم باشیم اما در جایگاه 13 تا 15 هستیم.
 
وی گفت: وضعیت دسترسی پر ظرفیت به شبکه مخصوصا برای کاربران خانگی با سطح مطلوب فاصله زیادی دارد.
 
واعظی گفت: با توجه به حمایت دولت تدبیر و امید، دو محور را مورد توجه جدی قرار خواهیم داد، نخست توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان موتور محرک در تمامی حوزه‌ها و دوم هوشمندسازی و چابک‌سازی فعالیت‌های دولت در سطح بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: در این راستا دولت اجرای کامل برنامه توسعه شبکه باند پهن در چارچوب شبکه ملی اطلاعات را در دستور کار دارد و امیدواریم مردم ایران در نیمه دوم امسال با دسترسی به نسل سوم و چهارم تلفن همراه تحولی را در دسترسی به باند پهن تجربه کنند و تلاش می‌کنیم در دو سال باقیمانده از برنامه پنجم حداکثر عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنیم.
 
وی یادآور شد: همچنین سیاست وزارتخانه حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است و در این راستا در خصوص بازنگری پروانه‌های موجود و صدور پروانه‌های جدید اقدام خواهیم کرد.
 
 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید