عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مطرح کرد:

هیات رئیسه مجلس خنثی ست/ رئیس یا نایب رئیس باید چهره اقتصادی باشد

کدخبر: ۱۰۰۵۴۴
موسی الرضاثروتی عملکرد اعضای هئیت رییسه مجلس را دارای نقاط ضعفی دانست و گفت : اعضای هئیت رییسه مجلس در زمینه استیضاح و پیگیری مطالبات نماینده ها ضعیف عملکرده است.دلیل را جلوگیری از ایجاد چالش بین دولت و مجلسمی کنند که این امر ، محدود کردن نمایندگان مجلس است.
هیات رئیسه مجلس خنثی ست/ رئیس یا نایب رئیس باید چهره اقتصادی باشد

موسی‌الرضا ثروتی در گفت و گو با خبرگزاری اقتصاد روز با بیان اینکه شنبه مجمع عمومی فراکسیون مجلس است، گفت : هر نماینده ای که بخواهند کاندید شود ابتدا باید در کمیسیون که در روز شنبه بعد از نماز مغرب و عشا برگزار خواهد شد، نام خود را مطرح کند و هر شخصی که در این جلسه رای بالاتری آورد، در صحن علنی مجلس به عنوان کاندیدا معرفی می شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس کارکرد علی لاریجانی را مثبت ارزیابی کرد و افزود : ایشان همواره موضع متعادلی در مجلس داشته است و خوشبختانه توانسته است همه گروه ها را در جهت همکاری با یکدیگر برای پیشبرد اهداف مجلس هماهنگ کند.

او خاطر نشان کرد : در حال حاضر در مجلس دو فراکسیون داریم. فراکسیون اصولگرایان که مدیریت اصولگرایان با جناب حداد عادل است و رهروان ولایت را آقای لاریجانی مدیریت می کند و در جلسات این فراکسیون حاضر می شود.

ثروتی عملکرد اعضای هئیت رییسه مجلس را دارای نقاط ضعفی دانست و گفت : اعضای هئیت رییسه مجلس در زمینه استیضاح و پیگیری مطالبات نماینده ها ضعیف عملکرده است، به طوری که چندین ماه است، من 6 سوال مطرح کرده ام اما هنوز این سوالات به صحن علنی مجلس نیامده است و این امر نشان می دهد که هئیت رییسه وظیفه خود را به درستی انجام نمی دهد.

او تصریح کرد : هئیت رییسه فکر می کند کار مثبتی کرده است که جلوی ایجاد چالش بین دولت و مجلس را می گیرد اما ضعف اینجاست که برای جلوگیری از ایجاد چالش سوالهای نمایندگان را به همین دلیل در صحن مطرح نمی کنند.

این نماینده مجلس در رابطه با لزوم وجود چهره های اقتصادی در هئیت رییسه مجلس، گفت : اعضای هئیت رییسه فقط مدیریت داخل مجلس را بر عهده دارند و کاری با بیرون مجلس ندارند. اما بهتر است که یکی از دو سمت  رییس و نایب رییس، جزو چهره های اقتصادی باشند و بتوانند به صورت تخصصی در این زمینه اظهار نظر کنند.

موسی‌الرضا ثروتی تصریح کرد : هئیت رییسه مجلس کار خاصی انجام نمی دهد و کارهای متفرقه و مدیریت داخل مجلس را بر عهده دارند. به همین علت اکثر نماینده ها علاقه ای ندارند تا در چهار چوب هئیت رییسه مجلس قرار بگیرند و من نیز تمایلی به کاندید شدن برای انتخابات ندارم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید