میزان کمیسیون بنگاه ها چقدر است؟

کدخبر: ۱۰۰۷۱۷
سرپرست کمیسیون تخصصی املاک گفت: در قراردادهای خرید و فروش از میزان صد میلیون اولیه مبلغ 550 هزار تومان و صد میلیون های بعدی 250 هزار تومان به عنوان کمیسیون به بنگاه ها داده می شود.
میزان کمیسیون بنگاه ها چقدر است؟
به گزارش سایت خبری «اقتصاد» به نقل از ایسنا، مصطفی قلی‌خسروی سرپرست کمیسیون تخصصی املاک، درباره میزان کمیسیون بنگاه‌ها اظهار کرد: کمیسیون، مبلغی است که به صورت حق‌الزحمه از طرفین معامله به بنگاه تعلق می‌گیرد.

او افزود: در قراردادهای خرید و فروش از میزان صد میلیون اولیه مبلغ 550 هزار تومان و صد میلیون‌های بعدی 250 هزار تومان به عنوان کمیسیون به بنگاه‌ها داده می‌شود.

قلی‌خسروی در ادامه با اشاره به میزان کمیسیون بنگاه‌ها از قراردادهای رهن و اجاره افزود: از کل میزان مبلغ قراردادهای رهن و اجاره یک‌چهارم آن به عنوان کمیسیون به بنگاه‌ها تعلق دارد.

سرپرست کمیسیون تخصصی املاک افزود: یعنی اگر مبلغ قرارداد منعقد شده 10 میلیون پول پیش و ماهی 100 هزار تومان اجاره باشد، معادل اجاره‌ای مبلغ پول پیش می‌شود 300 هزار تومان و از این 300 هزار تومان یک‌چهارم آن به عنوان حق‌الزحمه به مشاوران املاک داده می‌شود.

او درباره تخلف بنگاه‌ها نیز تاکید کرد: معمولاً بیشتر تخلفات از سوی مشاوران املاکی که جواز ندارند صورت می‌گیرد و پیگیری تخلفات از طریق ماده 27 قانون اتحادیه‌ها با کمک نیروی انتظامی پیگیری می‌شود.

سرپرست کمیسیون تخصصی املاک تاکید کرد: ماده 27 قانونی است که باید در تمام بنگاه‌های کشور اعمال شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید