سفیر ایران در عربستان:

اختلاف نظرهای تهران و ریاض طبیعی است

کدخبر: ۱۰۱۱۲۲
سفیر ایران در عربستان با بیان این مطلب که تهران و ریاض فهرست بلندبالایی از مشکلات ،موضوعات و موارد اختلافی دارند که می توانند در مورد آنها به یک دیدگاه مشترک برسند،گفت:ابهامات فراوانی مطرح است اما همه این موارد می تواند با جدیتی که در مقامات ایرانی و سعودی برای بهبود مناسبات وجود دارد حل و فصل شود
اختلاف نظرهای تهران و ریاض طبیعی است

به گزارش اقتصاد نیوز حسین صادقی در گفت و گو با تجارت فردا با بیان این مطلب که تنها راه برای حل اختلافات ایران و عربستان این است که طرفین در یک گفت و گوی چالشی تمام موارد اختلافی را بر روی میز قرار دهند،اظهار داشت:تهران و ریاض باید در مورد تک تک این موارد به مباحثه و تبادل نظر بپردازند و در عین پذیرش اختلاف نظرهای یکدیگر، مشکلات را حل و فصل کنند.

وی افزود: بالاخره هر کشوری در جهان ممکن است با کشورهای دیگر اختلاف نظر داشته باشد. این موضوعی طبیعی است و ما باید این اختلاف نظرها را به رسمیت بشناسیم چرا که اختلافات تهران و ریاض به هیچ وجه قابل قیاس با تفاهمات شان نیست.

سفیر ایران در عربستان تاکید کرد: ما می توانیم با تکیه بر اشتراک نظرها برای رفع اختلاف نظرها حرکت کنیم.این موضوع نیاز به یک تصمیم شجاعانه نسبت به بازنگری در روابط فی مابین دارد.

وی با طرح این موضوع که در حال حاضر ایران و عربستان در آستانه این تصمیم تاریخی هستند،خاطرنشن کرد:شرایط سیاسی و بحران های موجود منطقه ، دو کشور را در یک شرایط حساس و تاریخی قرار داده است که البته بسیار سرنوشت ساز نیز هست.

به گفته صادقی این شرایط همان بسترهای تصمیم شجاعانه مقامات دولت تدبیر و امید و پادشاهی سعودی است که می تواند به ایجاد یک رابطه پایدار در مناسبات سیاسی دو کشور منجر شود تا روابط تهران و ریاض دستخوش حوادث کوچک و لحظه ای نباشد و به سمت تثبیت شدن پیش رود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید