صحبت های سخنگوی دولت فاش کرد؛

اختلاف 1.3 میلیون بشکه ای در تولید نفت

کدخبر: ۱۰۱۱۹۲
سخنگوی دولت خبر از تولید 4 میلیون بشکه ای نفت ایران داده است و این در حالی است که نه تنها این آمار تاکنون از سوی نهادهای بین المللی همچون اوپک، تایید نشده بلکه با آخرین رقم اعلام شده، اختلاف 1.3 میلیون بشکه ای دارد.
اختلاف 1.3 میلیون بشکه ای در تولید نفت

به گزارش «اقتصادنیوز»، خبرگزاری تسنیم در انعکاس صحبت‌های محمدباقر نوبخت این عضو کابینه دولت یازدهم، به بخشی از صحبت‌های وی اشاره کرده و اذعان داشته که میزان تولید نفت ایران به 4 میلیون بشکه در روز رسیده است. به گفته نوبخت، ایران قابلیت افزایش تولید نفت خود تا 5 میلیون و 600 هزار بشکه را دارد.

نوبخت در عین حال معتقد است که ایران در شرایط تحریم است و از تمام منابع برخوردار نیست.

 صحبت‌های سخنگوی دولت در حالی است که چند روز قبل خبرگزاری تسنیم گزارش داده بود که تولید نفت ایران به 2.7 میلیون بشکه رسیده است. گزارش این خبرگزاری بر اساس اعلام اوپک بود که تایید کرده بود میزان تولید نفت افزایش یافته است. با این حال، عدد مطرح شده از سوی سخنگوی دولت با عدد اعلامی از سوی اوپک تفاوت چشم‌گیری دارد.

در عین حال، بیژن زنگنه وزیر نفت دولت یازدهم نیز در ابتدای وزارت خود اعلام کرده بود که قصد دارد میزان تولید نفت را به 4 میلیون بشکه در روز برساند؛ عددی که در حال حاضر حاصل نشده اما سخنگوی دولت آن را تایید کرده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید