کتابخانه های صوتی برای نابینایان

کدخبر: ۱۰۱۵۲۱
این کتابخانه ها به امکاناتی از قبیل نرم افزار های مخصوص، کتب گویا، مانیتور بریل و تجهیزات صوتی مجهز هستند.
کتابخانه های صوتی برای نابینایان

به گزارش «اقتصاد نیوز»، کتابخانه صوتی با هدف ایجاد امکان مطالعه برای کودکان نابینا و کم‌بینا تأسیس شده و فضایی کوچک اما مجهز به فناوری روز دنیا برای مطالعه و آموزش کودکان است. تاکنون هشت کتابخانه صوتی توسط شرکت سامسونگ در ایران تأسیس می‌شود. این کتابخانه‌ها به امکاناتی از قبیل نرم‌افزار‌های مخصوص، کتب گویا، مانیتور بریل و تجهیزات صوتی و محصولات سامسونگ مجهز هستند.

علی‌اکبر جمالی، مدیر عامل انجمن نابینایان ایران نیز در حاشیه این مراسم که با حضور نماینده رسانه‌های مختلف برگزار شد گفت: در دو سال گذشته به واسطه توجه ویژه شرکت سامسونگ به مسئولیت‌ها و فعالیت‌های اجتماعی، سازمان بهزیستی با همکاری انجمن نابینایان برای راه‌اندازی و تجهیز این کتابخانه صوتی تلاش کرده است. برای تهیه کتاب‌های صوتی با کیفیت، بیش از 1200 داوطلب شروع به خواندن 150 عنوان کتاب کردند و تاکنون مجموعه‌ای مفید برای کودکان نابینا و کم‌بینا فراهم شده که امیدواریم در آینده نزدیک بیشتر و بیشتر شود.

جمالی افزود: توجه به نیاز همه اقشار جامعه و ایجاد امکانات برابر برای همه از جمله اهداف ارزشمندی است که این پروژه دنبال می‌کند. راه‌اندازی این کتابخانه‌ها باعث رشد استعداد و بهبود کیفیت آموزش و ایجاد امکانات برابر برای نابینایان خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید