رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت:

تصمیم دولت برای واگذاری تنظیم و بازرسی بازار به اصناف

کدخبر: ۱۰۱۵۲۳
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران از تصمیم جدید دولت برای واگذاری تنظیم بازار و بازرسی و نظارت از بازار به اتاق اصناف تهران خبرداد و گفت: در رویکرد جدید، جریمه های صنفی نیز اصلاح خواهد شد.
تصمیم دولت برای واگذاری تنظیم و بازرسی بازار به اصناف

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از مهر یداله صادقی با بیان اینکه دولت تصمیم گرفته تا کار تنظیم بازار را به اصناف واگذار کند، گفت: همچنین کار نظارت و بازرسی نیز از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به اتاق اصناف تهران واگذار شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران افزود: در رویکرد جدید همچنین تلاش شده تا بازار قبل از وقوع تخلف کنترل شود، این در حالی است که البته تا پیش از این، برخی تخلفات در سطح واحدهای صنفی به خصوص در حیطه گرانفروشی به این دلیل صورت می گرفت که سطح عمومی جریمه ها پایین بود که قرار بر این است که این میزان جریمه ها نیز اصلاح شود تا بازدارندگی لازم را داشته باشد.

وی تصریح کرد: البته سازمان تعزیرات حکومتی نیز همچنان بازوی مقابله با تخلفات در سطح واحدهای صنفی به شمار می آید و به پرونده های تخلف رسیدگی می کند، اما بیشتر تخلفاتی که از سوی واحدهای صنفی ثبت می شود، مربوط به آن دسته از واحدها است که پروانه صنفی ندارند و به صورت غیرمجاز در بازار فعالیت می کنند.

به گفته صادقی، دولت قصد دارد تا مداخله خود در بازار را به حداقل برساند؛ البته در قانون نیز پیش بینی شده تا میزان جرایم تخلفات صنفی متناسب با تورم افزایش یابد که این موضوع در دستور کار قرار گرفته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۳۱ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید