5 سال انتظار کارخانه های فرآورده های گوشتی

دستورالعمل تولید خمیر مرغ را نداریم

کدخبر: ۱۰۱۷۶۵
درحالی که سازمان های نظارتی در حوزه فرآورده های گوشتی سلامت محصولات و فرآورده های این صنعت را تایید نمی کنند. دبیر انجمن صنفی فرآورده های گوشتی اظهار کرد: اگر امروز ما زیر ذره بین جامعه قرار گرفتیم به دلیل تاخیر در ارائه دستورالعمل های جدید از سوی سازمان های نظارتی موجود است.
دستورالعمل تولید خمیر مرغ را نداریم

به گزارش اقتصاد نیوز، در نشست تخصصی درخصوص بررسی کیفیت فرآورده‌های گوشتی، سوسیس و کالباس مجید افلاکی گفت: اگر امروز ما از سوی جامعه زیرسوال رفتیم به دلیل ناهماهنگی در عملکرد سازمان استاندار، سازمان غذا و دارو و سازمان دامپزشکی است.

وی افزود: بعد از ممنوعیت تولید MDM یا همان خمیر مرغ از سوی سازمان استاندارد در سال 88-87 در سال 89 تصمیم گرفته شد MDM با دستورالعمل‌های جدید تولید شود.

افلاکی گفت: از سال 89 تاکنون هیچ‌گاه جلسه‌ای با حضور سه عضو نظارتی دولتی برگزار نشده است. چون در هر جلسه یکی از این اعضاء حاضر نبودند و در نهایت این جلسه‌ها تاکنون به نتیجه نرسیده است.

وی تاکید کرد: ما می‌خواهیم غذای سالم به مردم دهیم، ولی متاسفانه هماهنگی در بین فعالان صنعت و سازمان‌های نظارتی و حتی فراتر از آن وجود ندارد.

دبیر انجمن صنفی فرآورده‌های گوشتی اظهار کرد: سال 85 ما خواهان تعطیلی کارخانه‌ای در خراسان شدیم که با همکاری سازمان غذا و دارو این اتفاق افتاد .

افلاکی افزود: اما ظرف 48 ساعت از سوی مراجع قضایی حکمی مبنی بر لغو پلمپ آمد و ما را به دلیل تعطیلی کارگاه و بیکار کردن کارگران بازخواست کردند.

از نگاه کارشناسان اگرچه کوتاهی سازمان‌های ناظر بر کارخانه‌های فرآورده‌های گوشتی در تنظیم دستورالعمل‌های جدید نکته  مهمی در پدید آمدن شرایط موجود است؛ اما فرافکنی فعالان این صنعت درخصوص تولید محصولات ناسالم قابل قبول نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۵ اردیبهشت

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید