سفرهای تابستانی با قطار بدون افزایش نرخ ها 

کدخبر: ۱۰۱۷۸۰
مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفته است هنوز نرخ جدید بلیت قطارها تصویب نشده است و قیمت های جدید مسیرهای ریلی به سفرهای تابستانی نمی رسد.
سفرهای تابستانی با قطار بدون افزایش نرخ ها 
به گزارش " اقتصاد نیوز" محسن پورسیدآقایی به ایسنا گفته است برخی شرکت‌های حمل و نقل مسافری ریلی برای افزایش نرخ بلیت‌ قطارها درخواستی داشتند، این شرکت‌ها درخواست رسمی خود را برای افزایش قیمت بلیت به راه آهن ارائه کردند و راه آهن نیز وارد مرحله بررسی این درخواست‌ها شده است.

وی با بیان این‌که درخواست برای تغییر قیمت باید کاملا شفاف و با ارائه جزئیات باشد،‌افزود: هنوز راه‌آهن با درخواست شرکت‌ها موافقت نکرده و هرگونه تغییری در نرخ بلیت قطارها را منوط به ارائه جزئیات درخواست و ریز هزینه‌های افزایش یافته شرکت‌ها می‌داند.
مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران افزود: تا زمانی که شرکت‌ها این اطلاعات را به شکل دقیق به راه آهن ارائه نکرده و جزییات هزینه‌ها مورد بررسی قرار نگیرد نمی‌توان هیچ گونه تغییری در نرخ ها به وجود آورد و سفرها تا آن لحظه با نرخ‌های فعلی انجام خواهد شد.

پورسیدآقایی درباره زمان دقیق پایان بررسی‌ها نیز گفت: هنوز شرکت‌ها اطلاعات مورد نیاز راه آهن در این زمینه را ارائه نکرده‌اند و با توجه به زمان‌بر بودن بدست آوردن این اطلاعات، شاید قدری این پروسه طولانی شود.
به گفته وی، با توجه به درخواست شرکت‌ها برای افزایش نرخ بلیت برای تابستان، شاید بررسی‌ها طولانی شده و این درخواست به سفرهای تابستانی نرسد . البته احتمال این نیز وجود دارد که در صورت نهایی شدن تمام اطلاعات و بررسی‌ها تغییرات به زودی اعمال شود اما تا این لحظه هیچ چیزی قطعی نیست.
این درحالی است که پیش‌تر مدیران شرکت‌های مسافربری ریلی کشور از افزایش هزینه‌های 20 تا 30 درصدی خود در سال جاری خبرداده بودند.برخی شرکت‌ها نیز گفته بودند که نرخ‌های رسمی خودرا به راه‌آهن اعلام کرده‌اند. شاید با توجه به آغاز ماه رمضان و پایین آمدن حجم مسافرت‌های مردم بسیاری از اتحادیه‌های مسافربری هر گونه تغییر در نرخ‌های خود را به پس از این ماه موکول کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید