معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی خبر داد

تولید رنگدانه های معدنی با سرمایه گذاری ایرانیان مقیم خارج از کشور

کدخبر: ۱۰۱۸۲۹
یکصد و هشتاد و ششمین جلسه هیات سرمایه گذاری خارجی با حضور معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و اعضای هیات سرمایه گذاری خارجی برگزار شد و طرح های جدید سرمایه گذاری خارجی به ویژه دو طرح مرتبط با سرمایه گذاری ایرانیان مقیم خارج از کشور به تصویب رسید.
تولید رنگدانه های معدنی با سرمایه گذاری  ایرانیان مقیم خارج از کشور

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از روابط عمومی سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی وفنی ایران، علیشیری در حاشیه جلسه هیات سرمایه‌گذاری خارجی، اظهار داشت: در این جلسه 8 طرح جدید سرمایه گذاری خارجی به همراه موارد دیگر مرتبط به طرح های سرمایه گذاری خارجی، مورد تصویب قرار گرفت.

او افزود: «از جمله طرح های مصوب در این هیات، سرمایه‌گذاری خارجی طرح تولید انواع رنگ، طرح تولید لوله و شیرآلات مسی و برنجی، طرح تولید کیسه بدون بافت پلاستیکی یک لایه از پلی‌اتیلن، طرح تولید رنگدانه‌های معدنی، طرح تولید تونر چاپگر لیزری، طرح تولید صنایع دستی در رشته زیورآلات سنتی و طرح برش انواع سنگ تراورتن بود.»

به گفته رییس کل سازمان سرمایه‌گذاری خارجی سرمایه‌گذاری این طرح توسط یکی از ایرانیان مقیم خارج در طرح تولید تونر چاپگر لیزری اجرا می‌شود که این سرمایه‌گذاری ضمن تشویق سایر ایرانیان مقیم خارج به ورود سرمایه‌های خود به کشور، با ورود دانش فنی و تکنولوژی برای اولین بار در سطح کشور تولید تونر چاپگر لیزری را اجرا می‌کند و این محصول که در گذشته صرفا وارد می‌شد، در داخل تولید و جایگزین واردات خواهد شد.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: «طرح تولید رنگدانه‌های معدنی نیز توسط یکی از شرکت‌های ترکیه‌ای اجرا می‌شود که با این سرمایه‌گذاری، علاوه بر تامین نیاز داخلی و صرفه جویی ارزی، واردات حذف و در نتیجه صادرات توسعه خواهد یافت. سرمایه‌گذاری در طرح تولید انواع رنگ ضمن جایگزینی واردات، تعداد200 فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم در کشور ایجاد خواهد کرد.

علیشیری تصریح کرد: «سرمایه‌گذاری در طرح تولید کیسه بدون بافت پلاستیکی یک لایه از پلی‌اتیلن، ضمن ایجاد ارزش افزوده باعث ایجاد رقابت در شرکت‌های کوچک و متوسط خواهد شد.»[

او گفت: «بطور کلی اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری خارجی مذکور باعث افزایش درآمد مالیاتی دولت، بهبود توزیع درآمد، انتقال تکنولوژی، افزایش اشتغال، توسعه صادرات و کاهش واردات و بهبود کیفیت محصولات داخلی خواهد شد.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید