مدیر عامل بورس انرژی خبر داد:

عرضه 960 بشکه میعانات گازی پالایشگاه خانگیران

کدخبر: ۱۰۱۸۶۱
960 بشکه میعانات گازی پالایشگاه خانگیران امروز برای نخستین بار در رینگ داخلی بورس انرژی عرضه و کشف قیمت می شود.
عرضه 960 بشکه میعانات گازی پالایشگاه خانگیران

به گزارش اقتصاد نیوز،  سید علی حسینی مدیر عامل بورس انرژی با بیان این خبر  گفت: شرکت ملی نفت امروز برای نخستین بار و پس از عرضه موفق میعانات گازی پالایشگاه ایلام، اقدام به عرضه میعانات گازی پالایشگاه خانگیران در بورس انرژی خواهد شد.

وی با بیان اینکه قیمت هر بشکه میعانات گازی پالایشگاه خانگیران 2 میلیون 950 هزار ریال تعیین شده است، درباره نوع قیمت گذاری این محصول به پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه عنوان کرد: شرکت ملی نفت به عنوان عرضه کننده قیمت پایه را تعیین می کند و خریداران و فروشندگان در یک نوسان 20 درصدی نسبت به قیمت پایه امکان رقابت با یکدیگر را دارند و بدین ترتیب در بورس انرژی قیمت هر بشکه کشف می شود.

حسینی افزود: مبنای معاملات عرضه میعانات گازی پالایشگاه خانگیران به صورت ریالی است.

به گفته این مقام مسوول، پذیرش میعانات گازی پالایشگاه خانگیران همزمان با پذیرش میعانات گازی پالایشگاه ایلام و نفت خام در رینگ داخلی بورس انرژی، انجام گرفته بود اما بر اساس تصمیم شرکت ملی نفت ایران امروز برای نخستین بار اولین محموله میعانات گازی پالایشگاه خانگیران در رینگ داخلی بورس انرژی عرضه شد.

آذرماه سال گذشته، بورس انرژی میزبان خریداران و فروشندگان میعانات گازی پالایشگاه ایلام بود تا برای نخستین بار در تاریخ کشور این محصول در چهارمین بورس کشور کشف قیمت شود.

در آن زمان، ٣٥٠٠ بشکه میعانات گازی پالایشگاه گاز ایلام در بورس انرژی عرضه شد که ٣٤٠٠ بشکه از آن به قیمت هر بشکه ٢ میلیون ٢٠٩ ریال به ارزش ٧ میلیارد و ٥١٠ میلیون ریال از طرف یکی از پالایشگاه های بخش خصوصی کشور خریداری شد و به این ترتیب نخستین عرضه محصولات نفت و گاز شرکت ملی ایران با موفقت به انجام رسید.

گفتنی است، منطقه خانگیران در ٢٥ کیلومتری شمال غربی شهر مرزی سرخس و ١٣٥ کیلومتری شمال شرقی شهر مشهد مقدس واقع شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید