معاون وزیر شهرسازی پیشنهاد داد:

ساخت خانه های متری 600 هزار تومانی 

کدخبر: ۱۰۲۰۳۹
معاون وزیر راه و شهرسازی ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی با قیمت ساخت هر متر 600 هزار تومان و مجوز بانک مرکزی برای اعطای وام مسکن از سوی سایر بانک ها را دو پیشنهاد بهبود وضعیت مسکن عنوان کرد.
ساخت خانه های متری 600 هزار تومانی 

به گزارش  اقتصاد نیوز ، احمد مجیدی گفته است که در بخش مسکن مهر ساخت دو میلیون و 250 هزار مسکن مهر  هدف‎گذاری شد که تاکنون ساخت یک میلیون و 150 هزار مسکن  آغاز شده و 950 هزار واحد هم خودمالک بوده است و ساخت بقیه واحدها هنوز آغاز نشده است.

مجیدی افزود: 950 هزار واحد از کل این واحدها ساخته شده است.

وی اضافه کرد: همچنین از یک میلیون و 200 هزار واحد دیگر  600 هزار واحد ساخته شده و 600 هزار واحد دیگر هم به صورت نیمه‌تمام باقی مانده است . همچنین 250 هزار واحد هم در شهرها در حال ساخت است.

 به گفته وی ،‌ دولت در گذشته 50 هزار میلیارد تومان خط اعتباری بانک مرکزی را در اختیار بانک مسکن قرار داد؛ بدین صورت که بانک مرکزی اسکناس چاپ کرد و به بانک مسکن داد تا این بانک تسهیلات 25 تا 30 میلیون تومانی به مردم بدهد.

تورم کنونی ناشی از مسکن مهر است
مجیدی با بیان این که تورم کنونی ناشی از مسکن مهر است، گفت: به دلیل نبود پول و جایگزینی خط اعتباری ، چاپ اسکناس باعث تورم شد . در این میان هم دولت جدید به‌شدت با این کار مخالفت کرده است، زیرا باعث شد تورم ایجاد شود و قیمت‌ها بالا برود و روند کار کند شود.

 وی افزود: این نگاه که با دو یا سه میلیون تومان می‌خواهند خانه‌دار شوند باید از بین برود، چرا که بزرگترین کار اقتصادی مردم خرید خانه است و نمی‌شود با دو ، سه میلیون تومان صاحب خانه شد.

معاون امور دولت و مدیریت بحران وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: باید این فرهنگ را جا بیندازیم که اگر می‌خواهید صاحب‌خانه شوید باید پس‌اندازی داشته باشید و بعد از مدتی دولت هم تسهیلات بدهد تا مردم صاحب‌خانه شوند.

دو پیشنهاد خرید خانه عملی می‌شود؟
مجیدی گفت: در این رابطه دو پیشنهاد برای مسکن داریم؛ نخست سالی یک میلیون مسکن در کشور باید ساخته شود که اگر به قیمت امروز هر متری 600 هزار تومان ساخته شود به شش هزار میلیارد تومان نیاز داریم که عملی است.

وی اظهار کرد: برای تحقق آن باید باز پرداخت تسهیلات مسکن مهر را که به مردم داده ایم در یک صندوق به عنوان صندوق توسعه مسکن قرار دهیم سپس از این پول به کسانی که می‌خواهند مسکن جدید بسازند تسهیلات دهیم که با این کار بافت‌های فرسوده هم احیاء می‌شود.

 معاون امور دولت و مدیریت بحران وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: پیشنهاد دوم این است که بانک مرکزی به تمام بانک‌ها اجازه دهد وام مسکن بدهند، چرا که نمی‌شود انتظار داشت با 12 میلیون تومان فرد برای خود خانه بسازد یا خانه‌ای را خریداری کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید