خط لوله صلح، ایران را دور زد

کدخبر: ۱۰۲۱۷۵
در حالی که پیش از این هند و پاکستان برای رسیدن به نتیجه در مذاکرات خط لوله صلح با ایران وقت کشی می کردند، برخی خبرها حاکی از آن است که این دو کشور ایران را دور زده و در حال مبادلات گازی با یکدیگر هستند.
خط لوله صلح، ایران را دور زد

به گزارش اقتصادنیوز، خط لوله صلح نام خط لوله گاز صادراتی ایران به هند و پاکستان است که پیش از این صحبت‌های بسیاری در خصوص به نتیجه رسیدن آن مطرح شده بود و مذاکرات در نهایت با کارشکنی و وقت‌کشی دو کشور همراه شد.

در نهایت مذاکرات در دولت جدید نیز پیگیری شد و به آغاز عملیات ساخت خط لوله انتقال گاز در خاک پاکستان رسید. هر چند که در این میان نیز صحبت‌های بسیاری در خصوص تامین مالی این ساخت‌وساز صورت گرفته بود.

در این میان به نظر می‌رسد که بعد از صحبت‌هایی که وزیر نفت در این رابطه مطرح کرده بود که به خط لوله صلح امیدی ندارد، هند و پاکستان ایران را دور زده و مذاکرات گازی را میان خود آغاز کرده‌اند.

خبرگزاری ایسنا در این رابطه گزارش داده است که تصمیم هند مبنی بر صادرات گاز ار طریق خط لوله‌ به پاکستان به زودی اجرایی خواهد شد.

بر این اساس، شرکت هندی گیل که پروژه‌ی احداث این خط لوله را به دست خواهد گرفت، روزانه پنج میلیون واحد گاز مایع به پاکستان صادر خواهد کرد.

این در حالی است که پیش از این نیز انتقادهای فراوانی به نحوه اجرای این پروژه صورت گرفته بود، چرا که بسیاری از کارشناسان معتقد بودند که هند به دنبال وقت‌کشی برای یافتن راهکار جایگزین ارتباط با ایران است. هر چند که در همان زمان هم مقامات هند و پاکستان تاکید می‌کردند که به شدت تمایل به همکاری با ایران دارند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید