نوسانات قیمت نفت در هفته اخیر میلادی

به هم خوردن نوسانات کاهشی نفت

کدخبر: ۱۰۲۳۱۴
قیمت نفت خام که در یک هفته گذشته با نوسانات کاهشی همراه بود، در آخرین روز هفته کمی افزایش یافت.
به هم خوردن نوسانات کاهشی نفت

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت نفت خام برنت در یک هفته گذشته با نوسانات کاهشی روبهرو بود و به طور متوسط در هر روز یک دلار کاهش یافت. بر همین اساس این نرخ که هفته‌های گذشته 111 دلار شده بود، در یک هفته گذشته به 106 دلار رسید.

این نوسانات کاهشی یک هفته گذشته، روز چهارشنبه متوقف و قیمت نفت ثابت ماند تا در آخرین روز هفته یعنی جمعه، روند نوسانات تغییر کرده و به سمت افزایش سیر کند. 

در این میان تحلیل‌های مختلفی ارائه شده است. برخی علت این نوسانات را درگیری‌هایی می‌دانند که در هفته گذشته میان گروه‌های رقیب بر سر فرودگاه طرابلس لیبی و همچنین درگیری‌ها در شرق این کشور می‌دانند که مساله بازگشایی دو پایانه صادراتی نفت لیبی را مبهم کرده بود.

از سوی دیگر نیز مساله ناآرامی‌های عراق و احتمال تاثیر آن بر تولید نفت این کشور، گزینه دیگری است که برخی تحلیلگران در علت کاهش قیمت نفت عنوان می‌کردند.

همزمان، قیمت سبد نفتی اوپک نیز با کاهش روبهرو بوده؛ به طوری که در آخر هفته قبل این نرخ به 105 دلار و چهار سنت رسیده بود. این نرخ آخرین بار، 106 دلار اعلام شده بود.

اوپک پیش از این با ارائه گزارش ماهانه خود، اعلام کرده بود سهم این سازمان از بازار جهانی نفت در سال 2015 کاهش می‌یابد، زیرا تولید عظیم نفت سنگین در آمریکا، سهم کمی به اوپک از افزایش تقاضای جهانی نفت می‌دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید