تثبیت در کانال 73 هزار واحدی

شاخص بورس درجا زد

کدخبر: ۱۰۲۳۴۳
در پایان معاملات امروز شاخص با ریزش جزیی با افت سه واحدی در رقم 73 هزار و 750 واحدی تثبیت شد.
شاخص بورس درجا زد

به گزارش اقتصادنیوز، با آغاز معاملات بازار سهام پس از تعطیلات چند روزه، در روز یکشنبه شاخص بورس برخلاف پیش‌بینی برخی کارشناسان که عنوان می‌کردند بازار سهام اگر مذاکرات هسته این دوره به توافق نرسد با ریزش شدید افت خواهد شد، روند ملایمی را در پیش گرفت و با افت اندک تا سه واحد منفی شد و در کانال 73 هزار واحد درجا زد.

در معاملات امروز(یکشنبه) شاخص بورس سعی کرد با غلبه بر جو منفی بتواند مانند هفته گذشته به روند رشد خود ادامه دهد و حتی در ساعاتی بر مدار مثبت چرخید اما در ساعات پایانی بازار نتوانست مقاومت کند و با افت مواجه شد.

بدین ترتیب در پایان معاملات امروز شاخص با ریزش جزیی با افت سه واحدی در رقم 73 هزار و 750 واحدی تثبیت شد و ارزش معاملات بورس نیز به 122 میلیارد تومان رسید.

بر این اساس در معاملات امروز نمادهای «فملی»، «شنفت»، «شخارک» و «وبشهر»، بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص را برجای گذاشتند و نمادهای «وغدیر»، «پارسان» و «خساپا» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند.

همچنین در بازار امروز شرکت‌های نفت پارس، پارس خودرو، هلدینگ توسعه صنایع بهشهر، کاشی پارس، داروسازی کوثر و سرمایه‌گذاری آتیه دماوند پس از بازگشایی بیشترین افزایش قیمت را داشتند اما در مقابل قند اصفهان، پارس پامچال، لبنیات پاک، سرمایه‌گذاری سایپا، فنرسازی زر، الکتریک خودروی شرق و رینگ‌سازی مشهد بیشترین افت قیمت را تجربه کردند.

شاخص فرابورس نیز تا چهار واحد مثبت شد و از 800 واحد عبور کرد. در این بازار نیز شرکت‌های پتروشیمی مارون، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه و بانک گردشگری بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس گذاشتند.

بر این اساس برخی از جمله مسئولان بازار سهام پیش‌بینی می‌کنند با توجه به حمایت‌های دولت و مجلس از بازار سرمایه و بسته حمایتی دولت برای از خروج از رکود در مجموع چشم‌انداز بازار سهام مثبت باشد و در روزهای آینده دوباره رشد شاخص بورس از سر گرفته شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارس «اقتصادنیوز» از قیمت کارخانه‌ای جدید محصول محبوب ایران خودرو

      اقتصادنیوز : ایران خودرو برای محصول محبوب خود قیمت جدید اعلام کرد تا متقاضیان این خودرو شوکه شوند.

    کارگزاری مفید