کریستین ساینس مانیتور گزارش می دهد

ایرانی ها به اهداف آمریکا شک دارند

کدخبر: ۱۰۲۳۶۹
یک روزنامه آمریکایی ضمن اشاره به اختلاف های بسیار میان ایران و غرب در مسیر مذاکرات هسته ای، گزارشی از روند حمایت اقشار مختلف و طیف های سیاسی ایران از برنامه های هسته ای منتشر کرد.
ایرانی ها به اهداف آمریکا شک دارند

به‌گزارش اقتصاد نیوز، روزنامه آمریکایی «کریستین ساینس مانیتور» طی گزارشی در زمینه مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه 1+5 می‌نویسد: با اینکه دیپلمات‌های ایران و قدرت‌های جهانی از پیشرفت قابل قبول در مذاکرات سخن می‌گویند و زمان مذاکرات تا ماه نوامبر سال جاری تمدید شده است، اما اختلاف‌های شدید رسیدن به توافق نهایی را تهدید می‌کند.

بر اساس این گزارش، با توجه به اینکه هم واشنگتن و هم تهران باید گام‌های سختی را در حصول توافق بردارند هنوز معین نیست که بتوان شکاف‌های موجود را پر کرد.

به نوشته این روزنامه آمریکایی، در فضای سیاسی ایران هنوز هم حمایت گسترده‌ای از برنامه هسته‌ای مشاهده می‌شود و در عین حال ایران خواهان توافقی است که تحریم‌های اقتصادی را برطرف کند.

در واقع از منظر سیاسیون ایران به ویژه محافظه‌کاران برنامه هسته‌ای این کشور «افتخار ملی » محسوب می‌شود که قابل چانه‌زنی نیست.

کریستین ساینس مانیتور سپس می‌نویسد: بسیاری از ایرانیان نسبت به هدف گروه 1+5 به‌ویژه آمریکا شک دارند و عنوان می‌کنند که هدف اصلی آن‌ها محروم کردن ایران از حق هسته‌ای این کشور و مقابله با نفوذ منطقه‌ای و جهانی ایران است. طرف های مقابل ایران نیز بر این باورند که ایران تنها در پی رهایی از فشار تحریم‌ها و نشان دادن سازش ناپذیری خود و در عین حال خواهان حفظ آستانه هسته‌ای را و به سرعت فعال کردن آن است.

این روزنامه در ادامه به سخنان رهبر ایران در دوشنبه گذشته پرداخته و می‌نویسد: «آیت الله خامنه‌ای» ، فرمانده کل قوای ایران دوشنبه گذشته اعلام داشت:« ایران باید برای آینده برنامه داشته باشد و تصور کند این تحریم‌های اعمال شده از سوی دشمن رفع نخواهند شد.»

این روزنامه در خاتمه به نقل از یک تحلیلگر سیاسی می‌نویسد: سخنان رهبری ایران هوشمندانه بود و درواقع مانعی در برابر حمله مخالفان به روند مذاکرات جاری بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۳۱ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید