یشتر نمادهای بورس سبزپوش شدند

رشد شاخص به مدد پتروشیمی ها

کدخبر: ۱۰۲۴۱۸
درمعاملات امروز (سه شنبه) شاخص بورس 635 واحد افزایش یافت و از نیمه کانال 74 هزار واحدی عبور کرد. بهبود وضعیت معاملات در بازار باعث شد تا اغلب شرکت ها با افزایش قیمت مواجه و بیشتر نمادها سبزپوش شوند.
رشد شاخص به مدد پتروشیمی ها

به گزارش اقتصادنیوز، شاخص بورس برخلاف پیش‌بینی‌ها همچنان روند صعودی در پیش گرفته است و در معاملات امروز توانست با عبور از کانال 74 هزار واحدی، خود را برای ورود به کانال های بالاتر آماده کند.

در معاملات امروز شاخص بورس تا 635 واحد افزایش یافت و از نیمه کانال 74 هزار واحدی عبور کرد. بهبود وضعیت معاملات در بازار باعث شد تا اغلب شرکت‌ها با افزایش قیمت مواجه و بیشتر نمادها سبزپوش شوند.

همچنین در پایان معاملات روز سه‌شنبه بیش از 410 میلیون سهم به ارزش 127 میلیارد تومان معامله شد و ارزش بازار سرمایه به 344 هزار میلیارد تومان رسید.

در هفته‌های اخیر حمایت‌های دولت و مجلس از بازار سرمایه گویا اثرات خود را بر آن گذاشته است و از طرف دیگر از نگاه برخی امیدواری‌ها به گشایش در مذاکرات هسته‌ای باعث شد تا بازار امروز اغلب با صف خرید در اکثر گروه‌ها روبرو شود.

در بازار امروز، پتروشیمی‌ها از جمله نمادهای لیدر بازار بودند. به‌طوری که هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس با 306 واحد افزایش و نفت و گاز و پتروشیمی تأمین با 115 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت بر رشد شاخص را گذاشتند.

هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس یک روز پس از بازگشایی در چند هفته گذشته با افت قیمت مواجه و بیشترین صف فروش را به خود اختصاص داده بود اما در بازار امروز نه‌تنها با صف خرید مواجه شد بلکه بیشترین تقاضای خرید را نیز داشت.

در مجموع در بازار صعودی امروز شرکت‌های هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، نفت و گاز و پتروشیمی تأمین، توسعه معادن و فلزات، سرمایه‌گذاری دارویی تأمین، سرمایه‌گذاری خوارزمی، پتروشیمی خارک، توسعه صنایع بهشهر، سیمان فارس و خوزستان، گسترش نفت و گاز پارسیان و سرمایه‌گذاری غدیر بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص را برجای گذاشتند و رشد 635 واحدی شاخص را رقم زدند.

در بازار امروز علاوه بر درخشش پتروشیمی‌ها و محصولات شیمیایی پس آن نیز کانه‌های فلزی، مواد دارویی و سیمان در صدر جدول قرار گرفت در مقابل گروه‌هایی مانند بانکی، مخابرات، خودروسازی، قندی و نفتی با بی‌مهری سرمایه‌گذاران مواجه شدند.

تشکیل صف‌های خرید سنگین، جو حاکم بر بازار امروز بود که پس از پتروشیمی‌ها، گروه‌های فلزات اساسی، دارویی و فلزات اساسی نیز با بیشترین تقاضای خرید و صف‌های سنگین مواجه شدند.

فرابورس نیز با رشد مواجه شد و شاخص آن با افزایش سه واحدی به 806 واحد رسید.  

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید