پرونده «آلومینیوم المهدی» روی میز «بازرسی»

کدخبر: ۱۰۲۹۰۶
رئیس هیات عامل ایمیدرو از بررسی اسناد ماجرای آلومینیوم توسط تیمی از ایمیدرو خبر داد.
پرونده «آلومینیوم المهدی» روی میز «بازرسی»

به گزارش «اقتصادنیوز»، مهدی کرباسیان درباره ایرادات وارده به واگذاری آلومینیوم المهدی گفت: سازمان بازرسی کل کشور به مساله ‌آلومینیوم‌المهدی ورود پیدا کرده است و اسناد و مدارک در اختیار آنان قرار گرفته و ما متتظر نتیجه بررسی‌های آنان هستیم. اما اگر در نظرهای آنان بحث‌های مدیریتی هم باشد، به طور قطع تصمیمات لازم را می‌گیریم و تغییراتی را که در بیشتر واحدهای صنعتی اعمال کردیم در مورد این واحد هم اعمال خواهیم کرد

او افزود: روند تغییرات مدیریت در واحدهای صنعتی همچنان ادامه دارد.

مهدی کرباسیان استفاده از تجربه، تخصص و تدبیر را موجب تحول و پیشرفت امور دانست و گفت: سیاست سازمان ایمیدرو نیز به همین ترتیب خواهد بود که از نیروهای نخبه و با تجربه و متخصص در سمت‌ها استفاده کند و البته تا به امروز نیز بخشی از این هدف محقق شده است.

او افزود: بدیهی است امانتداری و تعهد یکی از شرط‌های مدیریت در همه واحدها و زیرمجموعه ایمیدرو است. بحث قدیمی استفاده نکردن از تجربه و تخصص متاسفانه در چند سال گذشته ضربه‌های هولناکی به اقتصاد کشور زده و ما این رویه را ادامه نمی‌دهیم. در واقع در سال‌های گذشته به تنها چیزی که اهمیت داده نمی‌شد استفاده از افراد با تجربه و دارای تخصص بود.

رئیس هیات عامل توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران درباره مشکلات مدیریتی کارخانه آلومینیوم المهدی به تدبیر گفت: در مورد این کارخانه صنعتی نیز سعی کردیم تجربه و تخصص در اولویت سطوح مدیریتی باشد. در واقع هم هیات مدیره و هم آیین‌نامه و مقررات را
اصلاح کردیم. از سوی دیگر انضباط کاری را ابلاغ کردیم. نظارت‌ها بیشتر از گذشته شده است. البته متاسفانه تعداد اعضای هیات مدیره کارخانه آلومینیوم المهدی ناقص بود و ما آن را تکمیل کردیم.

کرباسیان بیان کرد: در این میان برخی پرسنل، مدیران قبلی و برخی نمایندگان استان هرمزگان در مجلس نسبت به برخی موارد این این کارخانه نارضایتی‌ها داشتند. آنان ابهام‌ها و مواردی که از نظر آنان تخلف در مسائل مالی و فنی است را بیان کردند و ما تیمی را برای بررسی این اسناد و گفته‌های آنان به کارخانه المهدی فرستادیم و در حال بررسی هستیم.

او افزود: سازمان بازرسی کل کشور نیز به این مساله ورود پیدا کرده و اسناد و مدارک در اختیار آنان است و ما متتظر نتیجه بررسی‌های آنان هستیم. اما اگر در نظرهای آنان بحث‌های مدیریتی هم باشد به طور قطع تصمیمات لازم را می گیریم و تغییراتی را که در بیشتر واحدهای صنعتی اعمال کردیم در مورد این واحد هم اعمال خواهیم کرد.

اظهارنظر او در واکنش به مسائل و مشکلات به وجود آمده در کارخانه آلومینیوم المهدی و اعتراض‌های فراوان کارکنان این کارخانه نسبت به مدیریت این مجموعه صنعتی صورت گرفت.

در حال حاضر کارکنان کارخانه آلومینیوم المهدی و نمایندگان بندرعباس در مجلس در انتظار ادامه تغییرات در این مجموعه صنعتی هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید