اولین حاجی های امسال پرواز کردند

کدخبر: ۱۰۳۹۴۱
نخستین پرواز حجاج فرودگاه امام خمینی (ره) را به مقصد مدینه ترک کرد.
اولین حاجی های امسال پرواز کردند

ایسنا نوشت : 

در نخستین ساعات بامداد جمعه، نخستین گروه از حجاج ایرانی، از طریق هواپیمای شرکت هواپیمایی عربستان از تهران عازم مدینه شدند.

با تاکید وزارت راه و شهرسازی و پیگیری شرکت فرودگاه‌های کشور، سرانجام بنا شد پروازهای حج تمتع سال جاری به جای مهرآباد از فرودگاه امام خمینی (ره) انجام شود. اتفاقی که پس از چند سال گمانه‌زنی سرانجام امسال نهایی شد، هرچند با توجه به محدودیت‌های موجود در فرودگاه امام خمینی (ره)، تردید‌ها درباره‌ی درستی این انتقال ادامه دارد.

آماده نبودن ترمینال حجاج فرودگاه امام خمینی (ره) باعث شده مسئولان شرکت فرودگاه‌ها مجبور شوند پل ارتباطی این فرودگاه را برای مدیریت پروازهای حج آماده کنند تا سالن فعلی صرفا جنبه‌ی موقتی داشته باشد.

از سوی دیگر با توجه به نبود فضایی مناسب برای اسکان بدرقه‌کنندگان حجاج بنا شده امسال مراسم بدرقه در مساجد انجام شده و سپس حاجیان به سمت محل پرواز حرکت کنند.

مدیریت این مساله وقتی دشوار می‌شود که طبق برنامه‌ریزی‌ها پرواز حجاج شش استان تهران، قم، البرز، قزوین، سمنان و لرستان از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) انجام خواهد شد و نبود فضای مناسب برای همراهانی که مساحت طولانی طی کرده‌اند دشوار خواهد بود.

در کنار این مسائل اما شرکت فرودگاه‌ها دست به ابتکار جدیدی زده که می‌تواند در زمان ترک فرودگاه از سوی حجاج بسیار مفید باشد و آن تحویل بار حاجیان به شکل رایگان در منزل آنهاست. تجربه‌ای که برای نخستین بار در فرودگاه امام خمینی (ره) انجام می‌شود و به گفته‌ی وزیر راه و شهرسازی مقدمات لازم آن از سوی فرودگاه، اداره پست و سازمان حج و زیارت صورت گرفته است.

در مجموع 20 هزار و 500 حاجی از فرودگاه امام خمینی (ره) راهی سرزمین وحی خواهند شد که هواپیمایی عربستان، ایران ایر و ماهان بیشترین سهم را دراین پروازها دارند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید