افت ارزش دلار به دنبال اعلام آمار اشتغال آمریکا

کدخبر: ۱۰۳۹۵۶
به دنبال اعلام آمار تازه از بازار کار آمریکا که نشان دهنده کندی رشد اشتغالزایی در این کشور بود، ارزش دلار در برابر یورو کاهش یافت و بازارهای سهام نیز با افت مواجه شدند.
افت ارزش دلار به دنبال اعلام آمار اشتغال آمریکا

به گزارش «اقتصادنیوز» به نقل از رویترز، اطلاعات اعلام شده در ماه آگوست نشان می دهد که رشد اشتغال در آمریکا به کندی پیش می رود. 

بر اساس این گزارش، شغل های ایجاد شده در بخش های غیرکشاورزی در ماه اخیر فقط 142 هزار مورد بوده؛ رقمی که فاصله زیادی نسبت به پیش بینی 225 هزار موردی دارد. طی ماه جولای این رقم 209 هزار شغل بود.

به دنبال اعلام این گزارش، علاوه بر کاهش ارزش دلار در برابر ین و یورو، بیشتر شاخص های مهم بورس در آمریکا کاهش یافته اند و از نقطه اوج دور شده اند.

سرمایه گذاران خبرهای ناامید کننده درباره اشتغال را دال بر این می دانند که فدرال رزرو نمی تواند در آینده ای نزدیک نرخ بهره را افزایش دهد.

جیم راسل، استراتژیست ارشد سهام در یکی از بانک های آمریکا می گوید: امروز شکافی در بازار پدید آمده که منجر به نگرانی سرمایه گذاران در مورد نرخ سود شده است. اقتصاددان دیگری در کالیفرنیا می گوید: با آنکه گزارش ها درباره اشتغال ناامیدکننده است، اما در مولفه های اصلی چون نرخ بیکاری تا 6.1 درصد بهبود حاصل شده است.

در پی این گزارش، دلار از بالاترین رکورد شش ساله ارزش خود نسبت به ین اندکی عقب نشینی کرد و هر دلار در برابر 105.08 ین مبادله شد. ارزش یورو هم با افزایش 0.08 درصدی به 1.2954 دلار رسید.

همچنین به دنبال این گزارش، انتظارات از رشد اقتصادی آمریکا اندکی کاهش یافت و در نتیجه قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال به کمتر از 101 دلار رسید.

..

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید