زنگ خطر را خود دولتمردان نواختند

آبیاری 2 هزار هکتار مزارع با فاضلاب

کدخبر: ۱۰۴۱۸۹
طبق اعلام رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت اکنون دو هزار هکتار زمین در کل کشور با فاضلاب آبیاری می شود و بیشترین آن در تهران است.
آبیاری 2 هزار هکتار مزارع با فاضلاب

به گزارش «اقتصادنیوز» تا پیش از این برخی مقامات مسئول نسبت به آبیاری مزارع با فاضلاب هشدار داده بودند اما اکنون یک مقام مسئول در وزارت بهداشت به صورت مشخص آمار داده که بیش از دو هزار هکتار مزارع کشور از این طریق آبیاری می شوند.

این در حالی است که از نگاه برخی کارشناسان و حتی مسئولان این وضعیت می تواند منجر به بروز مشکلاتی در مصرف کنندگان شود.

در این مورد کاظم ندافی، رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با اعلام اینکه در سال 89، هشت هزار هکتار زمین در کل کشور با فاضلاب آبیاری می‌شد که به دنبال برخورد با چنین تخلفاتی، اکنون به حدود دو هزار هکتار کاهش یافته است، تاکید کرد: در حال حاضر بیشترین سطح زیر کشت که با فاضلاب آبیاری می‌شود در تهران است.

آن طور که مهر گزارش داده، در همین مورد فاطمه آلیا، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر هم‌ عنوان کرده که بروز چنین مشکلی در زمینهای کشاورزی جنوب تهران مشهود است.

او به بازدیدهای مجمع نمایندگان استان تهران از بخشهای مختلف حوزه کشاورزی استان تهران اشاره کرده و گفته است که به طور خاص در تهران، متوجه شدیم که بخشی از محصولات کشاورزی شهر ری از طریق آب سالم آبیاری نمی‌شود؛ به گونه‌ای که آب سالم با آبهای آلوده مخلوط شده و حتی گاهی نشت هایی از طریق آب فاضلاب صورت می‌گیرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید