زمزمه های توقف انبساط پولی بی اثر بود

صعود بی سابقه بورس نیویورک

کدخبر: ۱۰۵۷۸۸
به دنبال ارایه گزارشهای مالی شرکتهای فعال در بورس امریکا به خصوص شرکت پروکتل اند گمبل( PROCTER &Gamble) و انتشار اخباری در نیمه دوم ماه اکتبر مبنی بر احتمال عدم توقف طرح تزریق به اقتصاد امریکا ، شاخص اس اند پی 500 امریکا افزایش یافت و در هفته منتهی به 24 اکتبر سال 2014 میلادی بیشترین سود هفتگی خود از سال 2013 میلادی تا کنون را تجربه کرد ورکوردی تازه را در بازار سهام امریکا ثبت کرد .
صعود بی سابقه بورس نیویورک

به گزارش اقتصاد نیوز، طبق گزارشهای موجود در هفته گذشته ارزش سهام P&G معادل 2.3 درصد رشد کرد و ارزش سهم شرکت دوراسل با افزایش 2.5 درصدی همراه بود که این نرخهای افزایش فصلی است . مارک اسپلمان مدیر سرمایه گذاری مرکز سرمایه گذاری الپاین در نیویورک می گوید:"در فصل گذشته درامد شرکتهای صنعتی و مالی بسیار زیاد بوده است و یکی از دلایل مهم برای این رشد را می توان حمایتهای مالی فدرال رزرو امریکا دانست . حمایتهای مالی دو سال گذشته فدرال رزرو این تفکر را ایجاد کرد که فدرال رزرو یک حامی مالی مهم در امریکا است و می تواند مانع از فروپاشی اقتصادی در کشور شود .
تحلیل گران بازارهای مالی در مورد دلیل رشد بازار سهام امریکا در هفته منتهی به 24 اکتبر می گویند:" در هفته های گذشته اخباری در مورد احتمال به تاخیر افتادن توقف خرید اوراق قرضه دولتی توسط فدرال رزرو –QE3 – منتشر شد و همین مساله سبب شد تا بازار سهام رشدی بیش از انتظار داشته باشد و بیشترین رشد هفتگی از سال 2013 میلادی تا کنون را تجربه کند.
در روز بیست و چهارم ماه اکتبر سال 2014 میلادی شاخص داو جونز امریکا با 127.51 واحد افزایش به 16805.41 واحد رسید . این افزایش معادل رشد 0.76درصدی این شاخص نسبت به روز قبل از ان بود .در این روز شاخص اس اند پی 500 هم با 0.71 درصد افزایش به 1964.58 واحد رسید .

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید