کیتکو بر اساس نظرسنجی هفتگی خود اعلام کرد

طلا گران نمی شود؛ افت یا ثبات قیمت ها

کدخبر: ۱۰۵۸۱۳
در نظر سنجی هفتگی کیتکو که توسط شرکت کنندگان در این برنامه انجام می شود، پیش بینی ها کمی به سمت افت قیمت است. البته آنها تعداد اکثریت را دارا نیستند و گروهی نظر بر ثابت ماندن قیمت ها دارند.
طلا گران نمی شود؛ افت یا ثبات قیمت ها
محمدرضا ازلی صفت-

در نظر سنجی هفتگی کیتکو که توسط شرکت‌کنندگان در این برنامه انجام می‌شود، پیش‌بینی‌ها کمی به سمت افت قیمت است. البته آنها تعداد اکثریت را دارا نیستند و گروهی نظر بر ثابت ماندن قیمت‌ها دارند.از بین 36 شرکت‌کننده، 21 نفر از آنها این هفته در نظر سنجی شرکت کردند. از بین 21 نفر، شش نفر پیش بینی افزایش قیمت، 9 نفر پیش‌بینی کاهش قیمت و شش نفر پیش‌بینی ثابت ماندن قیمت طلا را داشتند. شرکت کنند‌گان در این نظرسنجی شامل معاملهکنندگان، بانک‌های سرمایه‌گذار، معامله‌گران آتی و تحلیلگران فنی هستند.

هفته گذشته، شرکتکنندگان در این نظر سنجی، پیش‌بینی کاهش بسیار کم قیمت‌ها را داشتند. از ساعت 11:30 صبح به وقت شرق آمریکا، طلای ماه دسامبر کامکس، حدودا 9 دلار در ازای هر اونس در هفته گذشته کاهش داشته است.

شرکت‌کنندگانی که کاهش قیمت‌ها را پیش‌بینی می‌کردند، گفتند: با توجه به این موضوع که قیمت طلا نمی‌تواند از 1255.60 دلار در این هفته بیشتر شود، انتظار می‌رود قیمت‌ها در رنج پایین مبادلات اخیر باشد. درین نیوسام، تحلیلگر ارشد در تل‌ونت دی‌تی‌ان گفت: بر اساس جداول فنی کوتاهمدت در انتظار قیمت‌های پایین‌تر در هفته آینده است.

او می‌افزاید: پس از مشاهده سطح مقاومت در قیمت‌های 1252.80 تا 1263 دلار، قرارداد‌های ماه دسامبر ممکن است به سطح حمایت 1228 تا 1210.90 دلار برسد.
فیلیپ استریبل، استراتژیست ارشد بازار در بورس آتی آر‌جی‌او نیز پیش‌بینی افت قیمت‌ را می‌کند اما او به دلایل دیگری این پیش‌بینی را می‌کند. " طلا به دلیل افت دلار و نرخ بهره بسیار پایین گاهی افزایش‌هایی را تجربه می‌کند اما زمانی که شروع به مشاهده برگشت در اقتصاد اروپا و شنیدن زمزمه‌های افزایش نرخ بهره در آمریکا را می‌کنیم، قیمت‌ها به احتمال زیاد دوباره به زیر 1200 دلار برخواهند گشت.

کن موریسون، سردبیر روزنامه آنلاین موریسون می‌گوید: کسانی که به دنبال قیمت‌های بالاتری هستند، انتظار ثابت ماندن سطح مقاومت را با توجه به قیمت‌های بالا، در یک دوره دیگر نیز دارند.

او اضافه می‌کند: من انتظار طیف دو طرفه‌ای از سطح فعلی را دارم اما پیش‌بینی قیمت پایانی بیشتری را در هفته آینده می‌کنم. حجم افت قیمت‌های این هفته کم‌تر از حجم بهبود‌ قیمت‌های اخیر است و این نشاندهنده این امر است که فروشندگان بسیار محتاط‌تر از خریداران بوده‌اند. با توجه به این موضوع پیش‌بینی می‌شود که سطح حمایت از 1220 دلار شروع شود و من احتمال افزایش قیمت دوباره به سوی سطح مقاومت 1250 دلار، در هفته آینده را می‌دهم.

منبع: کیتکو

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید