مدیر کل دفتر امور بیابان سازمان جنگل ها:

فعلاً طوفان نمکی در دریاچه ارومیه نداریم

کدخبر: ۱۰۷۴۷۰
مدیر کل دفتر امور بیابان سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور خبر داد: حداکثر تا پنج سال آینده شاهد بروز طوفان های نمکی در اطراف دریاچه ارومیه نیستیم.
فعلاً طوفان نمکی در دریاچه ارومیه نداریم

به گزارش «اقتصادنیوز»، عباس کارگر در جمع خبرنگاران با اشاره به اختصاص 900 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های بیابان‌زدایی در قالب تثبیت خاک و جلوگیری از طوفان‌های نمکی در اطراف دریاچه ارومیه گفت: اولویت ما اجرای طرح‌های مربوط به جلوگیری از بروز گرد و خاک در اطراف دریاچه ارومیه است، بدین ترتیب این اعتبارات در قالب اعتبارات احیای دریاچه ارومیه به تصویب هیات دولت رسیده و در گام نخست 300 میلیارد ریال آن تا پایان سال جاری جذب و بقیه نیز تا پایان سال آینده تخصیص، جذب و هزینه خواهد شد.

او با اشاره به اینکه طرح‌های متنوعی در قالب جلوگیری از طوفان‌های نمکی در اطراف این دریاچه اجرا می‌شود، گفت: نهال‌های مورد استفاده در این طرح مربوط به نهال‌های بومی منطقه هستند.

کارگر ساماندهی چرای دام، بذرکاری، بوته کاری، استقرار بادشکن های زنده و مرده، ایجاد هلال‌های آبی، مدیریت رواناب‌ها و چندین طرح دیگر مربوط به بیابان‌زدایی را از جمله طرح‌های در دست اجرای این دفتر در اطراف دریاچه ارومیه اعلام کرد.

او ماموریت و وظیفه دفتر امور بیابان سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری در موضوع دریاچه ارومیه را تثبیت خاک و جلوگیری از ریزگردها در اطراف این دریاچه اعلام کرد و گفت: طرح‌های مربوط به این موضوع در قالب تهیه نقشه‌ها و طرح‌های مطالعات اولیه از امسال وارد فاز عملیاتی شده است.

او ادامه داد: با اجرای این طرح‌ها در کنار مشارکت و مساعدت‌های مردمی می‌توان به آینده آنها خوش‌بین بود و انتظار داشت ظرف حداکثر پنج سال آینده شاهد بروز طوفان‌های نمکی در اطراف دریاچه ارومیه نباشیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید