سقوط مجدد رئال برزیل

کدخبر: ۱۰۸۷۷۱
رئال سال 2015 را با کاهش ارزش به پایان رساند.
سقوط مجدد رئال برزیل

به گزارش اقتصاد نیوز، بعد از روزهای خوشی که رئال برزیل در هفته گذشته تجربه کرد، حالا ارزش واحد پول برزیل دوباره روند نزولی به خود گرفته است. هفته گذشته و پس از انکه بانک مرکزی برزیل اعلام کرد در سال اینده میلادی نیز به حمایت از رئال در بازارهای مالی ادامه خواهد داد، قیمت رئال روند صعودی گرفت.
در بیانیه مذکور، بانک مرکزی اطلاعات دقیقی در مورد میزان و نحوه این مداخله ارائه نکرده بود و تنها به تذکر اینکه این مداخله حجمی 50 تا 200 میلیون دلاری در هر روز کاری خواهد داشت و اطلاعات بیشتر به زودی ارائه خواهند شد، اکتفا کرده بود.
حالا به نظر می رسد صبر سرمایه گاران برای دانستن اطلاعات دقیق به سر رسیده و ارزش رئال در بازارها مجددا در حال کاهش است. این نگرانیها بعد از آن شدت گرفت که گزارشی رسمی نشان داد کسری بودجه برزیل در سال جاری ، حتی از بدترین پیش بینی ها نیز بدتر بوده است. در روز 29 دسامبر، ارزش رئال در برابر دلار ، 1.2 درصد کاهش یافت و هر 2.7012 رئال با یک دلار در بازارهای سائوپائولو مبادله شد.
با توجه به گزارش منتشر شده در مورد کسری بودجه برزیل، سرمایه گذاران نگرانند حجم مداخله مالی دولت و بانک مرکزی به شدت کاهش یابد. روزهای ابتدائی سال 2015 برای دولت برزیل و اقتصاد این کشور بسیار حیاتی خواهد بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم‌ قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۸ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید