قیمت آلومینیوم در بازار لندن افزایش یافت

کدخبر: ۱۰۸۸۱۲
با بروز نشانه‌هایی مبنی‌بر کاهش عوامل محرک رشد اقتصادی چین، بزرگترین مصرف‌کننده فلزات جهان، روند کاهشی شش ماهه آلومینیوم قطع شد.
قیمت آلومینیوم در بازار لندن افزایش یافت

 به گزارش اقتصاد نیوز، پس از بسته شدن بازار آلومینیوم در پایین‌ترین سطح از 17 ژوئن، آلومینیوم امروز در لندن 0.6 درصد صعود کرد. با توجه به بررسی‌های اقتصاددانان بلومبرگ و پیش از انتشار داده‌های اقتصادی در 31 دسامبر، طبق آخرین آمار شاخص خرید تجهیزات مدیران HSBC برای چین 49.5 پیش‌بینی می‌شود؛ گفتنی است شاخص زیر 50 نشانگر انقباض اقتصاد است.

 مدیر ارشد یک صندوق مدیریت دارایی در توکیو عقیده دارد: در کوتاه مدت، بازار به اقدامات دولت چین در تحریک اقتصاد نگاه خواهد کرد و اکنون می‌تواند زمان خوبی برای اتخاذ موقعیت خرید برای نیم سال آینده باشد.

 آلومینیوم برای تحویل در سه ماه آینده در بورس فلزات لندن 0.5 درصد صعود کرد و به 1869 دلار در هر تن رسید. این فلز در مجموع 3.8 درصد در سال 2014 افزایش یافته است.

 مس در لندن بدون تغییر در 6290 دلار در هر تن باقی ماند. این دومین ماه است که قیمت ماهانه مس کاهش می‌یابد. در سال جاری قیمت‌ها 15 درصد کاهش یافتند که برای اولین بار از سال 2001 روند کاهش سالانه اتفاق می‌افتد. در بازار آتی نیویورک، قرارداد آتی ماه مارس 0.5 درصد افزایش یافت و به 2.8355 دلار در پوند رسید و در شانگهای، این فلز برای همان سررسید با 0.7 درصد افزایش به 45350 یوان (7281 دلار) در هر تن صعود کرد.
در بازار فلزات لندن، روی و نیکل افزایش یافتند، در‌حالیکه سرب و قلع سقوط کردند.
منبع: بلومبرگ

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید