کاهش کسری بودجه آمریکا در 2014

کدخبر: ۱۱۰۸۹۶
کسری بودجه ایالات متحده به 483 میلیارد دلار (یا 2.8 درصد از اقتصاد) در سال 2014 کاهش یافته است. در سال 2009 ، این رقم 9.8 درصد از تولید ناخالص داخلی بود.
کاهش کسری بودجه آمریکا در 2014

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از بلومبرگ، کسری بودجه آمریکا به 483 میلیارد دلار رسیده است درحالی‌که در سال 2009 این رقم 9.8 درصد از تولید ناخالص داخلی بود؛ پیش‌بینی می‌شود روند کاهشی تا سال 2017 ادامه یابد. در سال 2011 که جمهوری‌خواهان در کنگره بر سر بالا بردن سقف بدهی مبارزه می‌کردند؛ سناتور جف سشنز در میان کسانی بود که هشدار می‌داد کسری بودجه، سلامت مالی این کشور را به خطر می‌اندازد.
با پایان یافتن آخرین رکود اقتصادی و تبدیل دریافت‌کنندگان بیمه بیکاری به مالیات دهندگان و افزایش درآمد، اقتصادِ روبه بهبود آمریکا، برای 9.4 میلیون نفر، شغل ایجاد کرده است. با کاهش کسری بودجه، نگرانی‌های مبنی بر احتمال آسیب رساندن استقراض ناپایدار به چشم‌انداز اقتصادی کمرنگ شده است، هر چند قانونگذاران و اقتصاددانان همچنان تاکید می‌کنند که انتظار می‌رود کسری بلندمدت و میزان بدهی در آینده افزایش یابند.
داگلاس پورتر، اقتصاددان ارشد در تورنتو عقیده دارد: اکنون در جایگاه بهتری نسبت به آنچه در سال 2011 انتظار می‌رفت، قرار داریم. او ادامه داد: کسری بودجه هنوز هم یک مسئله است، اما من آن را به عنوان یکی از مبرم‌ترین نگرانی ها در این زمان نمی‌دانم.
بهبود مالی اخیر به باراک اوباما، اجازه می‌‌دهد رقم مخارج را در بودجه افزایش دهد. این هفته او بودجه چهار هزار میلیارد دلاری را به کنگره می‌فرستد؛ در این بودجه مالیات بر شرکت‌ها و حقوق بگیران پردرآمد افزایش یافته درحالی‌که هزینه‌ها در بخش زیرساخت و مسکن نیز بیشتر شده است.
بودجه پیشنهادی مستلزم اعمال اصلاحات اساسی در نظام‌هایی همچون نظام مالیاتی است و دولت عقیده دارد به موجب این تغییرات، 1.8 هزار میلیارد دلار از کسری دهه آینده جبران می‌شود.
درحالی‌که بودجه پیشنهادی اوباما نشان می‌دهد در چند سال آینده کسری بودجه (به صورت درصدی از تولید ناخالص داخلی) ثابت باقی می‌ماند، پیش‌بینی می‌شود پس از سال 2017، این کسری مجددا شروع به افزایش کند. البته برنامه کاهش کسری بودجه رئيس جمهور، ممکن است از کنگره عبور نکند.
مایک انزی، رئیس کمیته بودجه در مجلس سنا در بیانیه‌ای گفت: این لایحه "به شدت در برآوردن هدف خود ناتوان است" و همچنین "برای بچه‌ها و نوه‌های ما بدهی‌های بیشتری به ارث خواهد گذاشت. به عبارت دیگر، کاملا غیر مسئولانه است."

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید