نگرانی از کاهش بارنگی در برزیل

آیا قیمت شکر افزایش می‌یابد؟

کدخبر: ۱۱۰۹۵۵
به نظر می‌رسد خشکسالی در برزیل روند کاهشی قیمت شکر را تحت تاثیر قرار دهد.
آیا قیمت شکر افزایش می‌یابد؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از سایت اگری‌ مانی؛ به نظر می‌رسد خشکسالی در برزیل روند کاهشی قیمت شکر را تحت تاثیر قرار دهد. روند کاهشی قیمت شکر در پی احتمال اقدام هند بر وضع یارانه صادراتی شکر اتفاق افتاده است.
بازار مدت ها تحت تاثیر احتمال وضع یارانه صادراتی بر شکر هند دومین تولید‌کننده شکر در جهان روند کاهشی به خود گرفته است. احتمال پیشی گرفتن عرضه از تقاضا در پی این اقدام منجر شده است قیمت شکر در بازار آتی نیویورک به زیر 15 سنت در هر پوند ( هر پوند تقریبا معالد 450 گرم) کاهش یابد.
نیک پنی معامله گر ارشد گروه مالی Sucden می گوید، در این روزها بسیار سخت به نظر می رسد که روند قیمت ها در بازار شکر افزایشی شود.
با این حال رسیدن اخباری مبنی بر خشکسالی در برزیل ممکن است این روند را تحت تاثیر قرار دهد. کاهش بارندگی در نواحی اصلی کاشت نیشکر در برزیل که بیش از 90 درصد تولید شکر برزیل را بر عهده دارد، می تواند روند قیمت ها در بازار را تغییر دهد.
خانه تجارت برزیل اعلام کرده است، ماه ژانویه در حالی به پایان می رسد که بارندگی 43 درصد کمتر از حد نرمال بوده است و انتظار وضعیت خشکتری نیز برای ماه فوریه می رود. این وضیت می تواند منجر به کاهش جدی در میزان برداشت محصول در برزیل برای سال زراعی 16-2015 شود.
قیمت شکر برای تحویل در ماه مارچ در بازار نیویورک 14.51 سنت معامله شد که 0.1 درصد افزایش نسبت به دیروز نشان می دهد. قیمت شکر از ما ژوئن سال گذشته به طور متوسط کاهش داشته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید