مذاکرات هسته‌ای سرعت می‌گیرد

دیدار با دومین وزیر آمریکایی در ژنو / صالحی با وزیر انرژی آمریکا دیدار می‌کند

کدخبر: ۱۱۱۷۴۱
در حالی که وزیر امور خارجه ایران قرار است از فردا به مدت دو روز با همتای آمریکایی خود دیدار و مذاکره کند، رییس سازمان انرژی اتمی ایران نیز صبح امروز راهی ژنو شد تا با وزیر انرژی آمریکا برای بحث بر سر مسائل فنی هسته‌ای بر سر میز مذاکره بنشیند.
دیدار با دومین وزیر آمریکایی در ژنو / صالحی با وزیر انرژی آمریکا دیدار می‌کند

به گزارش اقتصادنیوز، در حالی که روز گذشته دور دوم گفت‌وگوهای هسته‌ای میان معاونان وزرای خارجه ایران و آمریکا در ژنو برگزار شده و قرار است از فردا وزرای خارجه دو کشور بر سر میز مذاکره بنشینند، صبح امروز علی‌اکبر صالحی، رییس سازمان انرژی اتمی ایران برای گفت‌وگو بر سر مسائل فنی هسته‌ای با وزیر انرژی آمریکا به ژنو سفر کرد.

آن گونه که بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی به ایرنا گفته است، علی اکبر صالحی در این سفر در خصوص موضوعات فنی مذاکرات جاری با 1+5 با ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا رایزنی هایی دارد. او همچنین در طول این سفر دیدار و گفت وگوهایی با همتای سوییسی خود خواهد داشت.

روز گذشته دومین دور از گفت‌و‌گوهای تازه ایران و آمریکا با حضور معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا آغاز شد. امروز نیز معاونان وزرای خارجه دو کشور و هلگا اشمید تشکیل جلسه می‌دهند و از روز یکشنبه با ورود محمد جواد ظریف و جان کری به ژنو این مذاکرات در سطح هیات های کامل دو کشور ادامه می یابد.

احتمال دارد در روز چهارم معاونان وزیران خارجه سایر کشورهای 1+5 هم به آنها بپیوندند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید