رئیس هیات عامل ایمیدرو:

هیچ پروژه متوقف در ایمیدرو نداریم

کدخبر: ۱۱۴۵۹۱
رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه نرخ رشد بخش معدن و صنایع معدنی در سال 93 به 10.7 درصد رسید که به طور مطمئن ایمیدرو در آن نقش اساسی داشت، گفت: با عملیاتی شدن بخشی ازفعالیت های اکتشافی ایمیدرو، در نیمه دوم سال 93 بیش از 250 میلیون تن سنگ آهن و 150 میلیون تن زغال سنگ جدید به ذخایر معدنی کشور افزوده شد.
هیچ پروژه متوقف در ایمیدرو نداریم

مهدی کرباسیان اظهار کرد: ایمیدرو در سال 93 فعالیت‌های اکتشافی را در سطح 200 هزار کیلومتر مربع از مساحت کشور تعریف کرد اما در حال حاضر بیش از 210 هزار کیلومتر کار اکتشافی را شروع کرده که بیش از 70 هزار کیلومتر آن عملیاتی شده است.

او با بیان اینکه فعالیت‌های اکتشافی معادن در سال جاری نیز با قوت ادامه خواهد یافت، تصریح کرد: با عملیاتی شدن بخش دیگری از فعالیت‌های اکتشافی، میزان ذخایر معدنی کشور افزایش خواهد یافت.

کرباسیان ادامه داد: در سال 93 با تلاش مدیران و کارکنان ایمیدرو تمام پروژه‌های راکد و نیمه‌تمام فعال شد و اکنون هیچ پروژه متوقف در ایمیدرو نداریم.

او گفت: بر اساس آمار بانک مرکزی، نرخ رشد بخش معدن و صنایع معدنی در سال 93 به 10.7 درصد رسید که به طور مطمئن ایمیدرو در آن نقش اساسی داشت.

کرباسیان با بیان بخشی از فعالیت‌های انجام شده ایمیدرو در سال 93 اظهار کرد: در سال گذشته 7 طرح فولاد استانی گشایش اعتبار شد که در سال جاری بخش احیاء دو یا سه طرح آن راه‌اندازی می‌شود.

به گفته وی، ایمیدرو نیز در سال گذشته 1000 میلیارد تومان در طرح‌های فولاد استانی تزریق کرده است.

کرباسیان باز شدن ال.سی پروژه آلومینیوم جنوب را یکی دیگر از اقدامات مهم ایمیدرو در سال 93 برشمرد و اظهار امیدواری کرد از اواخر اردیبهشت‌ماه امسال عملیات اجرایی آن آغاز شود.

او همچنین راه‌اندازی طرح طلای زرشوران، افتتاح سیمان سرواسول ونزوئلا و فعال کردن پروژه‌های معدنی همچون زغال‌سنگ خمرود، زغال‌سنگ طبس و معدن سنگ‌آهن 5 و 6 گل گهر را از دیگر اقدامات سال گذشته ایمیدرو ذکر کرد.

کرباسیان گفت: طرح فولاد 3 میلیون تنی چابهار نیز در سال گذشته قرارداد آن منعقد شد و قرار است تا پایان فروردین‌ماه امسال پیمانکار آن انتخاب و سپس عملیاتی اجرایی آن آغاز شود. همچنین عملیات اجرایی فولاد کویت نیز تا اواخر خرداد ماه امسال آغاز خواهد شد.

او با بیان اینکه ایمیدرو در دوران تحریم، سختی و بی‌پولی توانست سال 93 را به خوبی پشت سر بگذارد، تصریح کرد: تمام تلاش‌های انجام شده ایمیدرو در سال 93 در حالی انجام شد که درآمد سازمان توسعه در سال مذکور کاهش چشمگیری یافته بود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به تفاهم‌های انجام شده میان ایران و کشورهای 5+1 اشاره کرد و با ابراز تشکر و قدردانی از موفقیت کسب شده توسط تیم هسته‌ای و دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان کرد: این توفیق، مرهون حمایت‌های مقام معظم رهبری،‌ تلاش و پیگیری‌های شبانه‌روزی رئیس‌جمهوری و مسوولان دولت یازدهم است.

او درباره اثرات این اقدام گفت: با پشت سر گذاشتن موفقیت‌آمیز مذاکرات، از این پس موضوع سرمایه‌گذاری در بخش معدن و صنایع معدنی یک حرکت رو به جلو است و ایمیدرو باید در این زمینه پیشتاز باشد.

کرباسیان همچنین با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان همدلی و همزبانی دولت و ملت افزود: معنی شعار امسال یعنی رفتن به سمت تعادل، وحدت ملی و حرکت به سمت جلو است و همه باید به دولت کمک کنیم تا کشور به سمت رونق حرکت کند که این مهم فقط با سرمایه‌گذاری امکانپذیر است.

منبع:پایگاه اطلاع‌رسانی ایمیدرو

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید