گفت‌وگوی اقتصادنیوز با بازرس انجمن انبوه‌سازان تهران؛

تا نیمه اول امسال بازار مسکن تکان نمی‌خورد/عواملی که ممکن است بازار را متاثر کند

کدخبر: ۱۱۶۳۶۹
بازرس انجمن انبوه‌سازان استان تهران بر این باور است که فعلا بازار مسکن آرام و بدون هیچ اتفاقی خواهد بود.

محمدمهدی مافی در گفت‌وگو با اقتصادنیوز، سه عامل تاثیر توافقات هسته‌ای، تعیین نرخ سود بانکی و قوانین ساخت‌وساز را در بازار مسکن موثر عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه عوامل متعددی در رونق و رکود بازار مسکن موثر است، افزود: به غیر از ساخت و ساز و رکود در بازار مسکن، مسائل زیست محیطی و نحوه ساخت و سازها و قوانین مربوط به آن نیز باید بررسی شود.

مافی اظهار کرد: تا نیمه اول امسال هیچ تغییری در بازار مسکن پیش‌بینی نمی‎شود، چرا که بسیاری از برنامه‎ها در بخش مسکن و به ویژه فعال‌سازی اقتصاد مسکن به نتیجه نهایی مذاکرات وابسته است.

وی با بیان اینکه عواملی همچون نرخ بهره بانکی، نرخ سپرده‎ها و توافق‎نامه نهایی ‎می‎تواند دربازار موثر باشد،‌ افزود: هر یک از این عوامل می‎تواند متغیر بازار مسکن در خروج از رکود باشند و بازار را به سمت رونق و رکود پیش ببرد.

به گفته بازرس انجمن انبوه سازان استان تهران تک نرخی شدن ارز و تعیین نرخ بهره‎های بانکی نیز به اندازه مذاکرات هسته‎ای بازار را تحت تاثیر قرار می‎دهد.

به گزارش اقتصادنیوز، در مدت دوسال اخیر که گفته می‌شود رکود وارد بازار شده و هنوز مسکن به مرحله خروج از رکود نرسیده‎ است،‌نظرات متفاوتی از تاثیرگذاری توافقات هسته‎ای ایران برای فعال‌سازی بازار مسکن به گوش رسیده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید