در گفت‌وگو با اقتصادنیوز بررسی شد

الزامات بانکداری در پساتحریم چیست؟

کدخبر: ۱۲۲۰۳۴
مدیرعامل بانک اقتصادنوین اولین اولویت نظام بانکی کشور در زمان پساتحریم ارتقا سطح کاری و ارتباطی با بانک‌های دنیا دانست و گفت: نظام بانکی کشور در پی تحریم‌ها هشت تا 10 سال از استاندارهای روز دنیا فاصله گرفته است.
الزامات بانکداری در پساتحریم چیست؟

حسن معتمدی در گفت‌و‌گو با اقتصادنیوز، اظهار کرد: نظام بانکی در زمان پساتحریم‌ باید به دنبال دستیابی به منابع کوتاه مدت و بلندمدت مالی بین المللی همچون فاینانس و ری‌فاینانس باشد.

مدیرعامل بانک اقتصادنوینادامه داد: با رفع تحریم‌ها ابزارهای نظام بانکی ارتقا پیدا کرده و ارتباطات با کشورهای مورد نظر مشتریان به صورت مستقیم انجام خواهد شد، این موضوع ارتباطات حواله‌ای بلندمدت و فعالیت‌های صراف گونه را در نظام پولی و بانکی کمرنگ خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: با رفع تحریم‌ها بانک‌های ایرانی در فضای رقابتی قرار خواهند گرفت که در این شرایط بانک‌های داخلی باید استاندارهای خود را به روز کنند تا بتوانند به بهترین نحو ممکن از امکانات نظام بین بانکی استفاده کنند.

معتمدی با اشاره به این که نظام بانکی کشور 8 تا 10 سال از نظام به روز بانکی دنیا فاصله گرفته است، افزود: اولویت اول نظام بانکی کشور در زمان پساتحریم باید ارتقا سطح ارتباطات با طرف‌های دیگر در نظام بین بانکی باشد به آن معنا که ارتباطات فی مابین با بانک‌های دنیا افزایش یابد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید