اقتصادنیوز گزارش می‌دهد:

مراوده تجاری ایران - آمریکا؛ ماهانه 10 میلیون دلار

کدخبر: ۱۲۲۰۵۶
در سه ماهه اول سال جاری میزان روابط تجاری ایران و آمریکا بیش از 30 میلیون دلار بوده‌ است.
مراوده تجاری ایران - آمریکا؛ ماهانه 10 میلیون دلار

به گزارش اقتصادنیوز، در سه ماه اول سال جاری که مذاکرات با سرعت بالاتری به سمت توافق پیش رفته، بارها مباحثی پیرامون رونق گرفتن تجارت بین ایران و آمریکا مطرح شده‌ بود. پس از سیزدهم فروردین ماه اولین بار اسدالله عسگر اولادی، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران اعلام کرد که از هم ‌اکنون شرکت‌های بزرگ خودروسازی در آمریکا برای حضور در بازارهای ایران در تلاش هستند اما تا توافقات نهایی نشود آنها امکان ورود به بازارهای ایران را ندارند.

 پس از آن هم چندین‌بار هیات‌های تجاری از آمریکا به ایران و برعکس سفر کرده‌اند که به نظر می رسد هدف از این سفرها آشنایی تاجران دو کشور با بازارهای یکدیگر بوده‌است. در ابتدا هیاتی 24 نفره از کشور آمریکا به ایران آمدند و سپس هیاتی تجاری از ایران به این کشور سفر کرد. اخیرا نیز از سوی برخی مقامات بخش خصوصی اعلام شده است که مجددا هیاتی تجاری پس از لغو تحریم‌ها از آمریکا به ایران خواهد آمد. اما میزان مراودات تجاری بین این دو کشور در سه ماهه اول سال جاری چقدر بوده است؟

 در فصل بهار سال جاری مجموع روابط بین ایران و آمریکا در حدود 30 میلیون 789 هزار دلار بوده است.

مجموع صادرات ایران به کشور آمریکا در حدود 134 هزار دلار بوده‌ و عمدتا کالاهایی نظیر انواع میگو، انواع کف‌پوش، کتاب، جزوات، مطبوعات و برشور شامل شده‌است.

اما واردات کالا از آمریکا به ایران رقمی در حدود 30 میلیون و 655 هزار دلار بوده‌است. در سه ماهه اخیر خمیر چوب شیمیایی، کری بسته‌بندی‌شده، مکمل غذایی و دارویی، اسپرم گاو، تخم سبزیجات، وسایل مورد نیاز در پزشکی، اعضای مصنوعی بدن، آنتی سرمک‌های و فراورده‌های خونی، داروهای حاوی ویتامین، فراورده‌های زیبایی و بهداشتی، دستگاه‌های برقی تشخیص بیماری، مسواک دندان، قایق‌های تفریحی، ورزشی و موتوری، آب پنیر و غیره از آمریکا به ایران وارد شده‌ است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید