کاهش آرام قیمت نفت/ نفت آمریکا زیر 47 دلار

کدخبر: ۱۲۹۱۸۴
در پی کاهش رشد اقتصادی چین در سه ماهه سوم سال 2015 و آغاز رسمی روند لغو تحریم‌های ایران در روز گذشته، قیمت نفت روز دوشنبه در بازارهای آسیایی کاهش یافت.
کاهش آرام قیمت نفت/ نفت آمریکا زیر 47 دلار
 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رویترز، قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه دسامبر با کاهش 28 سنتی به 50 دلار و 18 سنت رسید.  نفت آمریکا برای تحویل در ماه نوامبر نیز با 29 سنت افت قیمت بشکه‌ای 46 دلار و 97 سنت معامله شد.

نمودارهای تولید ناخالاص ملی چین نشان می‌دهد که رشد آن بین ماه‌های جولای تا سپتامبر به 6.9 درصد کاهش یافته است؛ در حالیکه انتظار کارشناسان برای این دوره 6.8 درصد رشد بوده است. با این حال میزان رشد تولید ناخالص ملی در سه ماهه دوم سال 7 درصد بوده است.

دفتر ملی آمار اعلام کرد:‌ «رشد سه ماهه به سه ماهه 1.8 درصد بوده، در حالی که انتظارات بازار 1.7 درصد رشد بوده است.»

جاناتان بارات، دبیر سرمایه‌گذاری شرکت سیدنی آیرز اعلام کرد: «نمودارها چیز قابل لمسی نشان نمی‌دهند، اگرچه اندکی لغزش ناشی از ضعف اقتصادی و اعمال محرک‌های پولی بیشتر را در بردارند.»

سرمایه‌گذاران در انتظار بازار لندن و نیویورک برای جهت دهی بازار نفتی خواهند بود.

با تولید صنعتی ضعیف چین، مشاهده می‌شود که شاخص ساخت‌وساز چین در حال بدتر شدن است، که منجر به قیمت‌های پایین‌تر نفت در این هفته می‌شود.

سرمایه‌گذاران همچنان در انتظار نمودارهای شاخص خرید ساخت وساز از منطقه اروپا و آمریکا در روز جمعه هستند.

آمار منتشر شده توسط اداره اطلاعات انرژی آمریکا در هفته گذشته نشان داد که موجودی نفت خام این کشور علی رغم کاهش در تعداد دکل‌های نفتی برای هفتمین هفته متوالی،‌ 7.6 میلیون بشکه افزایش یافته است.

در حالی که روز یکشنبه اتحادیه اروپا و آمریکا قدم‌های رسمی را برای لغو تحریم‌ها علیه ایران برداشتند، بارات اعلام کرد: «مجددا جهان از نفت لبریز خواهد شد.»
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید