در روز نهایی نشست فدرال‌رزرو

طلا صعودی شد/ هر اونس 1171 دلار

کدخبر: ۱۲۹۸۰۵
قیمت طلا در بازارهای جهانی روز چهارشنبه با صعود کار خود را آغاز کرد با این حال در پی انتظار سرمایه‌گذاران برای پیدا کردن سرنخ‌هایی از زمان دقیق نرخ افزایش بهره در بیانیه سیاست‌گذاری فدرال‌رزرو در ادامه روز جاری، احتیاط در بازار این فلز زرد همچنان حکمفرما است.
طلا صعودی شد/ هر اونس 1171 دلار
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رویترز، هر اونس طلا در بازار امروز با رشد 0.35 درصدی به یکهزار و 171 دلار و 20 سنت رسید. این فلز در جلسه گذشته بعد از روند نزولی چهار روزه 0.3 درصد رشد را تجربه کرده بود.

بسیاری از معامله‌گران در انتظار اعلام بیانیه نهایی در نشست سیاست‌گذاری دوروزه فدرال رزرو هستند. انتظار نمی رود بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را در روز چهارشنبه بالا ببرد، ولی بازارها چشم انتظار بیانیه فدرال رزرو در مورد اقتصاد آمریکا و اقتصاد جهانی هستند و اعلام این موضوع که آیا نرخ بهره در نشست بعدی در ماه دسامبر افزایش خواهد یافت یا خیر؟

جیمز استیل تحلیلگر HSBC اعلام کرد: «ما هیچ‌گونه اعتقاد راسخی از سوی مقامات فدرال‌رزرو در مورد افزایش نرخ بهره در آینده نزدیک مشاهده نمی‌کنیم. با این حال، اگر طلا هر چه سریع‌تر بالا نرود، قیمت‌ها با افت روبرو خواهد شد.»
    
بر اساس این گزارش، صندوق‌های بودجه و مدیران سرمایه به روند صعودی خود در بازار طلای کومکس برای پنجمین هفته متوالی ادامه دادند. در هفته‌های اخیر بر اثر افزایش گمانه‌زنی‌ها در مورد تعویق زمان افزایش نرخ بهره تا سال آینده ناشی از نگرانی ها در مورد رشد اقتصاد جهانی و اثر آن روی اقتصاد آمریکا قیمت طلا افزایش یافته بود.  
 
فدرال رزرو با استناد به نگرانی‌های جهانی از افزایش نرخ بهره در ماه گذشته خودداری کرده بود.  جانت یلن رئیس فدرال رزرو اعلام کرده بود که هنوز احتمال افزایش نرخ بهره در سال جاری وجود دارد در حالی که دیگر سیاستگذاران نظر دیگری دارند.
 
 پس از اینکه آمار منتشر شده نشان از دومین افت متوالی سرمایه گذاری‌های تجاری آمریکا در ماه سپتامبر می داد و به دنبال کاهش اعتماد مصرف کننده که منجر به تعویق زمان افزایش نرخ بهره شده بود، طلا در روز گذشته افزایش قیمت داشت.

بازار سهام آسیا در آغاز روز چهارشنبه اندکی سقوط کرد که ناشی از افت شب گذشته وال استریت بود، در حالی شاخص دلار ثابت باقی ماند.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید