رئیس اتاق بازرگانی ایران پاسخ داد:

چرا ایران در بازار روسیه موفق نشد؟

کدخبر: ۱۳۱۲۴۸
رئیس اتاق بازرگانی ایران ضعف‌های ایران در تجارت با روسیه را مطرح کرد و توضیح داد چرا ایران نتوانست در این بازار موفق عمل کند.
چرا ایران در بازار روسیه موفق نشد؟

به گزارش اقتصادنیوز، با توجه به اینکه در پی تحریم‌های اتحادیه اروپا و آمریکا، کشور روسیه واردات مواد غذایی از غرب را محدود کرد، نگاه این کشور به بازار مواد غذایی ایران بود، که در مذاکراتی قرار شد نیازهای بازار مواد غذایی روسیه توسط ایران تامین شود. اما چقدر از این برنامه محقق شده است؟

محسن جلالپور، رئیس اتاق بازرگانی ایران در این مورد به اقتصادنیوز گفت: به دو دلیل اصلی قیمت و کیفیت این هدف میسر نشده است. متاسفانه در بحث کیفیت و سلامت، نتوانستیم برخی از استانداردهای کشور روسیه را تامین کنیم، بارها هم بین وزارت‌خانه‌های صنعت، بهداشت و درمان، آموزش و پزشکی و وزارت‌خانه‌های دیگر رفت‌وآمدهایی انجام شد، منتها در برخی از مواد غذایی این امکان به وجود نیامد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه ترکیه و برخی کشورهای دیگر رغیب ما بودند نتوانستیم قیمت مناسب بازارهای رقابتی را داشته باشیم، مثلا در صنایع غذایی، مرغ و مواد پروتئینی نتوانستیم در این زمینه موفق عمل کنیم. بنابراین با توجه به اینکه کیفیت و قیمت دو مساله اصلی است، خیلی موفق نبوده‌ایم، ولی تجار زیادی رفت و آمد کردند. هنوز هم از اینکه ارتباطات بر قرار شود ناامید نیستیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید