مروری بر مهم‌ترین تحولات امروز اقتصاد جهان

5 رویداد تاثیرگذار بر بازارهای جهانی چه بود؟‌

کدخبر: ۱۳۱۷۰۷
انهدام جنگنده روسی توسط ارتش ترکیه، رشد اقتصادی آلمان و دفاع جانت یلن از سیاست هفت‌ساله نرخ بهره پایین؛ بخشی از موضوعاتی است که امروز، معامله‌گران در بازارهای جهانی در مورد آن صحبت می‌کردند.
5 رویداد تاثیرگذار بر بازارهای جهانی چه بود؟‌
به گزارش اقتصادنیوز‌، بلومبرگ از تاثیرگذارترین خبرهای امروز (24 نوامبر 2015) روی بازارهای جهانی، خلاصه‌ای جمع‌آوری کرده که مهم‌ترین آنها به شرح زیر است:

انهدام جنگنده روسی
ترکیه یک جت روسی را در نزدیکی مرزهای سوریه سرنگون کرد. عکس‌العمل بازار به این اقدام، سقوط لیر ترکیه، افت سهام روسیه و بالا رفتن اوراق قرضه جهانی بود. 
 
افزایش سرمایه‌گذاری روی شرکت ولنت توسط شرکت اکمن
صندوق سرمایه‌گذاری بیل اکمن، سرمایه گذاری خود را  در شرکت بین‌المللی دارویی ولنت از طریق دسته‌ای از معاملات آغاز شده از اکتبر، به 9.9 درصد افزایش داد. بعد از این اقدام،‌ سهام شرکت ولنت در پایان معاملات امروز با رشدی 3.7 درصدی به قیمت 90 دلار و 60 سنت رسید. همچین، کارل ایچان سرمایه‌گذار آمریکایی اعلام کرد که 7.13 درصد از سهام شرکت زیراکس را خریده  و به دنبال جایگاهی در هیئت رئیسه این شرکت است.
 
دفاع یلن از سیاست‌های فدرال‌رزرو
جانت یلن رئیس فدرال‌رزرو در پاسخ به نامه‌ای از سوی گروهی شامل رالف نیدر،  از سیاست هفت ساله فدرال‌رزرو در نزدیک به صفر نگاه داشتن نرخ بهره دفاع کرد. یلن مجددا اظهار کرد که افزایش نرخ بهره تدریجی خواهد بود. این در حالی است که معامله‌گران در بازار آتی، احتمال افزایش نرخ بهره را در ماه دسامبر  74 درصد می‌دانند.
 
بهبود شاخص اعتماد در آلمان
رشد اقتصادی در آلمان در سه‌ماهه سوم از طریق مصرف بخش دولتی و خصوصی بوده است؛ در حالی که تجارت این کشور از کندی اقتصاد جهانی ضربه خورده است. تقاضای داخلی در آلمان نسبت به سه ماهه گذشته 0.7 درصد رشد داشته و رشد اقتصاد این کشور 0.3 درصد گزارش شده است. با وجود رسوایی شرکت فولکس واگن، اعتماد تجاری در آلمان به طرز غیرمنتظره‌ای به 109 واحد در ماه نوامبر افزایش یافته است.
 
در ادامه روز ...
امروز، روز بزرگی برای آمار اقتصادی آمریکا خواهد بود. دومین برآورد از تولید ناخالص داخلی در سه ماهه سوم توسط وزارت تجارت آمریکا منتشر خواهد شد. این در حالی است که پیش‌بینی اقتصاددانان از این نرخ از 1.5 درصد در گزارش قبلی به 1.9 درصد افزایش یافته است. آمار قیمت مسکن موسسه اس‌اند‌پی/کیس-شیلر امروز منتشر می‌شود که اقتصاددانان انتظار رشد قیمت مسکن را دارند. همچنین در ادامه روز آمار اعتماد مصرف‌کنندگان آمریکایی نیز منتشر می‌شود. پیش‌بینی‌ها از اوج‌گیری مجددا این آمار نسبت به سه ماه گذشته خبر می‌دهند.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید