اقتصادنیوز گزارش می دهد:

صنعت نساجی آماده همکاری با خارجی‌ها/ بهبود اوضاع نساجی پس از برجام

کدخبر: ۱۳۵۳۵۱
از تیرماه امسال تاکنون که توافق اولیه ایران و گروه ۱+۵ صورت گرفت، هر یک از صنایع به رکود رفته نسبت به بهبود اوضاع ابراز امیدواری‌کرده‌اند. اما در این میان به نظر می‌رسد صنایع نساجی بیش از سایر صنایع آماده ورود سایر کشور‌ها برای همکاری با ایران هستند. 
صنعت نساجی آماده همکاری با خارجی‌ها/ بهبود اوضاع نساجی پس از برجام

به گزارش اقتصادنیوز، گرچه گفته شد که حدود چهار ماه گذشته صنعت نساجی بیش از پیش به رکود رفته است، اما همچنان صدای امیدواری مبنی بر رونق این صنعت و به چرخه افتادن چرخ‌های صنایع نساجی درمیان تولید کنندگان به گوش می‌رسد.

حال که تحریم ها لغو شده و ممکن است پس از برجام پیشنهادات متعددی برای همکاری در همه صنایع به ویژه صنایع نساجی و پوشاک افزایش یابد، دبیر اتحادیه تولید کنندگان و صادرکنندگان پوشاک می‌گوید که ایران آمادگی همکاری با خارجی‌ها را دارد.

مهدی یکتا به اقتصادنیوز گفت: در حال حاضر برندهای زیادی خارجی در کشور حضو دارند و ممکن پس از برجام بر تعداد آن‌ها افزوده شود.

وی که افق پوشاک در آینده و پس از برجام را رو به بهبود ارزیابی می‌کند، بر این باور است که در صورت تولید مناسب و کافی پوشاک، وضعیت نساجی نیز بهبود ‌یابد.

به گفته یکتا، مساله موجود این است که باید دولت برای بهبود فضای کسب و کار قدم بردارد، چرا که در حال حاضر ممکن است برخی افراد سودجو نام برندهای مختلف را خارجی را به ایران آورند و به نام برندهای مختلف در ایران به فرش برسانند که باید دراین میان دولت پیگیر این سودجویی‌ها باشد.

وی افزود: از طرفی دیگر، این حرکت باعث می‌شود تا نه تنها تولید کننده داخلی لطمه ببیند، بلکه سرمایه‌گذار خارجی نیز برای ورود به ایرن دلسرد شود و دیگر برای ورود به صنایع ایران راغب نباشد.

دبیرانجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان پوشاک اظهار کرد: نباید به بهانه بازشدن در‌ها و افزایش تعاملات اقتصادی که صرف مصرف کننده کالاهای با کیفیت کمتر شود، برویم. در حال حاضر صنایع نساجی آمادگی همکاری با خارجی‌ها را دارند.

وی گفت: در صورتی که بخشنامه‌های ثبت و رجیستری برند خارجی و جلوگیری از فعالیت برندهای تقلبی در ایران به خوبی اجرا شود، به طور قطع، صنعت پوشاک و نساجی ایران حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

یکتا تاکید کرد: این امیدواری وجود دارد که پس از برجام نیز همگامی ایران با سایر کشور‌ها در صنعت نساجی بهبود یابد. چرا که پس از برداشته شدن برجام همکاری‌هایی با ایران صورت گرفته است. از این رو امیدواری وجود دارد که فعالیت‌ها ادامه یابد و صنعت نساجی نیز رونق گیرد.

دبیرانجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان پوشاک با اشاره به اینکه در ماه‌های اخیر رکود حاکم بر صنعت نساجی تشدید شده است، اظهار کرد: این رکود در همه صنایع تشدید شده است که به نظر می‌رسد حتی در این زمان رکود نساجی نسبت به سایر صنایع کمتر بوده است.

به گفته وی، بهرحال شرایط اقتصادی کشور صنایع رابه سمت رکود کشانده است، از این رو یکی از دلایل این رکود کاهش سطح درآمد مردم است چرا که بخشی از سرمایه‌ها در بانک‌ها قفل شده است در این شرایط اگر این سرمایه‌ها از بانک‌ها خارج شوند و به سمت تولید روند، ثروت بیشتری نیز تولید می‌شود و رکود نیز رفته رفته کاهش می‌یابد.

دبیرانجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان پوشاک تصریح کرد: به نظر می‌رسد پس از برجام صنعت نساجی از رکود خارج می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید