چه صفحه‌ای برای روی کابینت مناسب‌تر است؟+جدول قیمت

کدخبر: ۱۳۸۷۳۶
چه جنسی مناسب صفحات روی کابینت و پیشخوان آشپزخانه است؟
چه صفحه‌ای برای روی کابینت مناسب‌تر است؟+جدول قیمت
شهلا روشنی

: جدای از انتخاب صحیح جنس، رنگ و اندازه کابینت، انتخاب کانتر (صفحه روی کابینت) نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. انتخاب کانتر کابینت‌ها به‌خصوص کابینت‌های زمینی یکی از مهم‌ترین گزینش‌ها بوده و نیازمند شناخت کافی از جنس، کیفیت و قیمت این عناصر است.

سنگ مرمر
به گزارش اقتصادنیوز، این سنگ زیبا و طبیعی علیرغم داشتن ظاهری برازنده در برابر ضربه‌ها و خراش‌های چاقو و ساطور آشپزخانه بسیار ضعیف است؛ اما با وجود این،‌ این سنگ جزء محبوب‌ترین انتخاب‌ها برای آشپزخانه است. سطح سفید و صیقلی آن باعث احساس طراوت و پاکی آشپزخانه می‌شود. مرمرها سنگ‌های خنگی هستند که در برابر مواد شیمیایی و اسیدی مقاومت بالایی ندارند.

شاید دقت کرده باشید با ریختن عمدی یا غیرعمدی آب‌لیمو روی مرمر اطراف آن سفیدک می‌زند. اگر خواستار آشپزخانه کلاسیک و ساده هستید این سنگ را فراموش نکنید. توجه داشته باشید مرمر برخلاف سنگ مرمریت نور را از خود عبور می‌دهد.

نوع مرمر

قیمت هر مترمربع (تومان)

مرمر سفید کرمان

1.200.000

مرمر عسلی کرمان

600.000

مرمر تراونیکس

250.000

مرمر سبز

1.000.000

مرمر ابر سفید تابستانی

1.200.000

مرمر قهوه‌ای

600.000


کورین

سطوح یکپارچه کورین، پوشش‌های اکرولیک هستند که دامنه وسیعی از ویژگی‌ها را شامل می‌شوند. مهم‌ترین آنها دامنه بسیار وسیعی از رنگ‌های گوناگون است که شامل بیش از ۷۰ نوع رنگ برای پوشش هر نوع سطح داخلی است. مزایای سنگ کورین شامل یکپارچگی و بدون درز بودن (گردوخاک را به خود جذب نمی‌کند)، ضد لک، ضد آب، ضدزنگ و ضد جرم و داشتن صفحات آنتی باکتریال کورین (مایعات درون آن نفوذ نمی‌کند)، قابلیت ترمیم و تعمیر دائمی و مقاوم در برابر اسیدهای آزمایشگاهی است.
از معایب کورین می‌توان به عدم مقاومت بالا در حرارت و فشار فوق‌العاده زیاد و در مقایسه با سنگ مصنوعی و امکان خش خوردن اشاره کرد.

نوع کالا

قیمت هر متر (تومان)

دانه‌ریز

450.000 با اجرا

دانه کریستالی

790.000 با اجرا

ورق 366×76 سانتی‌متر

920.000 تا 2.000.000


سرامیک

این محصول در برابر گرما بسیار مقاوم بوده و به‌راحتی لک نمی‌شود و البته تعویض آن بسیار ساده است.البته این کالا معایبی نیز دارد، مثلاً شست‌وشوی زیاد آنها ممکن است ایجاد خش کند. کدر شدن سریع سرامیک‌ها هم می‌تواند دلیل اصلی کنار گذاشتن آنها باشد. بااین‌حال هنوز خیلی‌ها ترجیح می‌دهند فضای آشپزخانه‌شان را شبیه مطبخ‌های قدیمی درآورند؛ به‌خصوص اگر آشپزخانه‌ای کوچک و دنج داشته باشند. البته سرامیک‌ها نسبت به محصولات دیگر ارزان‌تر هستند.

نوع کالا

قیمت هر متر (تومان)

سرامیک 30×60 طرح سنگ تراورتن

9.000

سرامیک 30×60 طرح سنگ تراورتن

8.000

سرامیک 40×40

6.000


سنگ گرانیت

به گزارش اقتصادنیوز، درست است که این روزها سنگ‌های صاف و براق کوارتز نگاه‌ها را به سمت خودشان خیره کرده‌اند اما هنوز گرانیت‌ها در آشپزخانه حرف اول و آخر را می‌زنند. مهم‌ترین دلیل انتخاب سنگ‌های گرانیتی در آشپزخانه‌ها نمای طبیعی آن‌هاست. برای اینکه گرانیت برخلاف کوارتز سنگی طبیعی است و نمایی که در محیط هم ایجاد می‌کند ساختگی و مصنوعی نیست.

تنوع رنگ و طرح در گرانیت‌ها بیشتر است. این نوع سنگ‌های مصنوعی گاهی هم قیمت سنگ‌های طبیعی بوده و مانند آن‌ها مقاوم در برابر حرارت، ضد خش، ضد قارچ و ضد کپک هستند؛ فقط در مقایسه با کوارتزها به توجه بیشتری نیاز دارند. مسئله دیگرشان هم این است که این سنگ‌ها باید با تمیزکننده مخصوص گرانیت تمیز شوند چراکه در انواع ارزان‌تر ممکن است تخلخل‌ها باعث جذب مایعات و ایجاد لکه شود؛ به‌خصوص اگر روی آن‌ها روغن یا سرکه بریزد. برای همین تمیز کردن سطوح گرانیتی هرسال لازم است درحالی‌که کوارتزها این مشکل را ندارند.

نوع کالا

قیمت 40×40 (تومان)

گرانیت نهبندان طوسی

2.800.000

گرانیت تکاب

1.000.000

گرانیت دانه اناری

7.000.000

گرانیت قرمز یزد

20.000 تا 300.000 هر مترمربع

گرانیت خرمدره بژ

2.800.000

گرانیت بروجرد

1.000.000

گرانیت نطنز مشکی

7.000.000


چوب

 چوب‌های درخت بلوط و گردو، راش و بلوط مناسب روکش‌های کابینت هستند. این کانترها پایدار و مقاوم بوده و خاصیت ضد باکتریایی دارند؛ همین‌طور بادوام هستند و منسجم و البته بسیار مقرون‌به‌صرفه. فقط شاید لازم باشد هرازگاهی آنها را سمباده بزنید. تمیز کردنشان هم ساده است؛ با یکپارچه و مقداری کف، سریع تمیز و براق می‌شوند. البته انتخاب چوب برای روکش کابینت نیازمند نگهداری و مواظبت بیشتر از سنگ است. توجه داشته باشید این انتخاب نسبت به گزینه‌های دیگر گران‌تر است.

 

نوع

قیمت مترمکعب (تومان)

راش روسی

2.800.000

چوب کاج روسی

1.000.000

چوب بلوط امریکا

7.000.000

روکش درجه‌یک چوب طبیعی

20.000 تا 300.000 هر مترمربع

توجه داشته باشید قیمت روکش‌ها نسبت به نوع چوب، ظاهر و بافت و رنگ قیمت متفاوت دارد


سنگ کوارتز

به گزارش اقتصادنیوز، این روزها این نوع کانترها طرفداران زیادی پیداکرده است؛ کانترهایی از جنس سنگ‌های مصنوعی کوارتز که بین مردم به‌اشتباه به کورین معروف شده‌اند. (در حقیقت تفاوت بالایی با کورین دارند) کوارتزها دارای مقاومت و ماندگاری طولانی‌مدت هستند و از سنگ‌های گرانیت هم ماندگاری بیشتری دارند.

کوارتزها قطعات سنگی درشتی هستند که رگه‌هایی هم در آنها دیده می‌شود. مزیت آنها این است که صاف، یکدست و براق‌اند. نگهداری از این سنگ‌های ضدلک، ضد خش و آنتی‌باکتریال در مقایسه با باقی سنگ‌های مصنوعی و طبیعی راحت‌تر است، برای اینکه نیازی به هیچ ماده شوینده‌ای ندارد و فقط کافی است باکمی آب و صابون سطح آنها را تمیز کرد. همین ویژگی مهم است که کوارتزها را باوجود قیمت بالایشان نزد برخی محبوب کرده است.

نوع کالا

هر متر (تومان)

کوارتز

800.000 به بالا


کامپوزیت‌های چوب

اگر می‌خواهید کانتری ارزان اما تمیز و پردوام داشته باشید کامپوزیت‌های چوبی بهترین گزینه برای این کار است. این گروه شامل ام دی اف، اچ‌دی اف، نئونان و پلی‌وود است. ام‌دی‌اف یا همان فیبر با تراکم متوسط، محصول کامپوزیت چوب است. این محصول از الیاف و ضایعات چوب ساخته‌شده است که به رزین آغشته و تحت تأثیر گرما و فشار به هم چسبیده می‌شود. این محصول قابل روکش شدن است که به زیبایی و دوام آن بخصوص در محیط‌هایی مانند آشپزخانه می‌افزاید. این کالا معایب چوب را ندارد، پیچ‌وتاب برنمی‌دارد، به هم فشرده، صاف، سفت و بدون گره است و به‌راحتی خم نمی‌شود.

اچ‌دی اف
HDF تخته فیبر با دانسته بالا است که از الیاف چوب یا گیاهان دیگر ساخته‌شده و تمام خصوصیت ام‌دی‌اف رادار است که با اضافه کردن اوره فرمالدئید یا دیگر رزین‌های مصنوعی با حرارت مناسب و تحت‌فشار تولید می‌شود. این محصول در نمای خارجی و داخلی ساختمان‌ها (دکوراسیون منزل واداری، مبلمان و کف‌پوش‌ها)، تزئینات داخلی اتومبیل و صنایع الکترونیک کاربرد دارد.

نئوپان
به گزارش اقتصادنیوز، نئوپان یا تخته خرده چوب، صفحه‌ای مسطح است که از مخلوط خرده چوب و رزین تحت‌فشار بالا و حرارت به دست می‌آید. هرچند این محصول از چوب‌های معمولی متراکم‌تر است، اما سبک‌ترین و ضعیف‌ترین نوع تخته فشرده به شمار می‌رود. این کالا با داشتن روکش قابلیت روکش برای کابینت را دارد.

پلی‌وود
WPC محصولی است که شامل چوب و ترمو پلاستیک‌ها می‌شود که اصطلاحاً معروف به پلی‌وود است. از این ترکیب محصولات بسیار متنوع و متفاوتی جهت مصرف در صنایع مختلف به دست می‌آید. یکی از مصارف آن در کابینت و پیشخوان آشپزخانه است. پلی‌وودها دارای استحکام و دوام خوبی هستند. این کانترها بسیار ارزان‌تر از موارد بالا است.

نوع کالا (به‌صورت خام)

اندازه (سانتی‌متر)

قیمت (تومان)

ام‌دی‌اف تهران باروکش ملامینه مات و چرمی

138×366

183.000 تا 197.000

ام‌دی‌اف ترکیه با روکش‌های کلاس براق

122×280

220.000 تا 310.000

نئوپان سفید (شرکت‌های داخلی) باروکش ملامینه سفید

183×360

130.000 تا 133.000

نئوپان رنگی (شرکت‌های داخلی) باروکش ملامینه

183×366

135.000 تا 139.000

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید