بررسی گرایش سیاسی منتخبان قطعی مجلس تاکنون

سهم اصلاح‌طلبان و اصولگرایان از 213 کرسی مجلس دهم چقدر است؟

کدخبر: ۱۳۸۸۴۵
در حالی که گزارش‌های متفاوتی درباره ترکیب گرایش‌های سیاسی مجلس آینده منتشر شده است، به نظر می‌رسد آماری که حکایت از سهم 46 درصدی اصولگریان، 40 درصدی «اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان» و 14 درصدی منتخبان مستقل دارد، به واقعیت نزدیک‌تر باشد.
سهم اصلاح‌طلبان و اصولگرایان از 213 کرسی مجلس دهم چقدر است؟

به گزارش اقتصادنیوز، از زمان انتشار آمارهای رسمی از منتخبان مجلس دهم در حوزه‌های انتخابیه سراسر کشور، گزارش‌هایی متفاوت درباره ترکیب گرایش‌های سیاسی این مجلس منتشر شده است.

تاکنون طبق اعلام رسمی مسئولان کشوری و استانی، حضور 213 نماینده در مجلس دهم قطعی شده است که با بررسی گرایش‌های این منتخبان، ترکیب تقریبی مجلس آینده کمابیش مشخص می‌شود و می‌توان دریافت که کدام گرایش و جریان کشور در مجلس دهم اکثریت دارد.

بر اساس ارزیابی خبرگزاری اصولگرای «تسنیم» که دقیق‌تر از سایر ارزیابی‌ها به نظر می‌رسد، تا این لحظه 46 درصد منتخبان اصولگرا، 40 درصد اصلاح‌طلب و اعتدالگرا و 14 درصد مستقل هستند.
 

تعداد کل نمایندگان راه‌یافته به مجلس دهم

213نفر

اصولگرا

46درصد

اصلاح‌طلب و اعتدال‌گرا

40رصد

مستقل

14درصد


توضیح اینکه گرایش منتخبان مجلس دهم بر اساس اعلام خودشان یا قرار گرفتن نام‌شان در لیست‌های انتخاباتی تعیین شده است.

از سوی دیگر تاکنون مشخص شده که 50 درصد نمایندگان مجلس نهم دیگر در مجلس دهم حضور ندارند. البته برخی نمایندگان حوزه انتخابیه خود را تغییر داده و در حوزه جدید هم به دور دوم راه یافته‌اند و ممکن است از حوزه جدید وارد مجلس شوند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید