لغزش طلا در اولین هفته ماه می/ هر اونس 1287 دلار

کدخبر: ۱۴۳۱۱۵
پس از انتشار آمار ضعیف‌تر از انتظار اشتغال آمریکا و تقویت انتظارات در مورد تاخیر در افزایش نرخ بهره،‌ علیرغم رشد در آخرین روز هفته، طلا هفته‌ای نزولی را پشت سر گذاشت.
لغزش طلا در اولین هفته ماه می/ هر اونس 1287 دلار
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رویترز، گزارش وزارت کار آمریکا نشان داد که 160 هزار شغل در ماه آوریل اضافه شده که این میزان کمترین مقدار در 7 ماه اخیر بوده است؛ نشانه‌ای از ضعف در اقتصاد آمریکا که تردیدها را در خصوص افزایش نرخ بهره توسط فدرال‌رزرو تا قبل از پایان سال افزایش داده است.
 
هر اونس طلا در پایان هفته کاری بازارهای جهانی با افتی 0.4 درصدی نسبت به هفته گذشته یکهزار 287 دلار و 80 سنت معامله شد. طلا در سال جاری به دلیل بالا رفتن انتظارات در به تعویق افتادن افزایش نرخ بهره، رشدی 21 درصدی را تجربه کرده است. این فلز زرد به شدت به افزایش نرخ بهره حساس است، به طوری که افزایش نرخ  بهره هزینه‌های نگهداری طلا را بالا می‌برد. 

رویس مندس، رئیس مرکز تحقیقات اقتصادی CIBC در تورنتو اعلام کرد: «گزارش اشتغال به اندازه‌ای مناسب نبوده که فدرال‌رزرو نرخ بهره را در ماه ژوئن افزایش دهد.»

با توجه به پیش‌بینی بهبود آمار اشتغال در نیمه دوم سال، فدرال رزرو احتمالا نرخ بهره را در ماه سپتامبر افزایش خواهد داد. دیوید ویلسون،‌ تحلیلگر بانک سیتی اعلام کرد:«‌ هر کسی که انتظار داشته فدرال‌رزرو در ماه ژوئن نرخ بهره را افزایش می‌دهد به شدت ناامید شده است.»

در حالی که نگرانی‌ها در مورد رشد اقتصادی همچنان وجود دارد،‌ پس از انتشار آمار اشتغال ایالات متحده بازارهای سهام جهانی به شدت سقوط کردند. 

با وجود این، احساس سرمایه‌گذاران همچنان نسبت به طلا خوشبینانه باقی مانده است. دارایی‌ها در SPDR، بزرگترین صندوق معاملاتی طلا با رسیدن به 829.44 تن در روز پنجشنبه بالاترین سطح دو سال اخیر خود را تجربه کرد. در میان فلزات گرانبهای دیگر، نقره، پلاتین و پالدیوم به ترتیب 0.7 ، 1.7 و 1.6 درصد رشد قیمت را در طول هفته گذشته تجربه کردند.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید