بازگشت کانادا به خط تولید،‌ نفت را نزولی کرد/ نفت برنت 47 دلار

کدخبر: ۱۴۳۵۶۳
 در پی بازگشت تدریجی تولید نفت شنی کانادا، قیمت نفت در معاملات روز پنجشنبه سقوط کرد.
بازگشت کانادا به خط تولید،‌ نفت را نزولی کرد/ نفت برنت 47 دلار
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رویترز، هر بشکه نفت برنت با افتی 5 سنتی نسبت به آخرین جایگاه خود در روز گذشته،‌47 دلار و 45 سنت معامله شد. همچنین قیمت هر بشکه نفت وست‌ تگزاس اینترمدییت نیز با کاهش 6 سنتی به 46 دلار و 17 سنت رسید.

معامله‌گران اعلام کردند این افت قیمت عمدتا به دلیل برداشت سود از رشد 2.95 دلاری نفت برنت ناشی از سقوط موجودی نفت خام آمریکا بوده است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که در هفته گذشته، موجودی نفت خام آمریکا با افتی 3.4 میلیون بشکه‌ای به 540 میلیون بشکه رسیده است. این در حالی است که تحلیلگران انتظار رشد 714 هزار بشکه‌ای را می‌کشیدند و موسسه نفت آمریکا نیز در آمار اولیه خود در روز سه‌شنبه خبر از رشد 3.5 میلیون بشکه‌ای داده بود.
 
کاهش شگفت‌انگیز موجودی ذخایر نفتی آمریکا، اثر افزایش تولید نفت کانادا پس از آتش‌سوزی‌های اخیر را جبران کرده است. طریق ظهیر، مدیر شرکت مشاور سرمایه تایچه در نیویورک اعلام کرد: « پس از افت تولید نفت کانادا ما از این کاهش موجودی زیاد شگفت‌زده نشدیم.»
 
به رغم این افت، کویت یکی از صادرکنندگان اصلی نفت دنیا اعلام کرد رشد قیمت‌های اخیر به طور کلی تعدیل شده بوده است.

انس الصالح، وزیر نفت کویت اعلام کرد: « بر اساس کاهش تولید در این سه هفته اخیر، من معتقدم قیمت‌ها همراستا با سقوط تولید بوده است.»
 
او همچنین اعلام کرد اوپک، که کویت عضوی از آن است، در نشست بعدی خود در دوم ژوئن،‌ به دنبال مداخله در بازار برای حمایت قیمت نخواهد بود و به جای آن روی مذاکره در میان تولیدکنندگان تمرکز خواهد کرد.
 
در نشست تولیدکنندگان در ماه آوریل، ایران و عربستان به توافق خاصی نرسیدند که این موضوع باعث شده تا منتقدان اعلام کنند که کارتل تولیدکنندگان توانایی خود را برای تاثیرگذاری و اقدام عملی از دست داده است.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید