افت ناچیز شاخص کل در اولین روز شهریورماه +نمودار

کدخبر: ۱۵۰۳۸۶
امروز دوشنبه، اولین روز شهریورماه بورس تهران درحالی به کار خود خاتمه داد که شاخص کل تنها 0.31 واحد کاهش پیدا کرد و در همان ارتفاع 78 هزار و 86 واحدی ایستاد.

به گزارش اقتصادنیوز، امروز دوشنبه، اولین روز شهریورماه بورس تهران درحالی به کار خود خاتمه داد که شاخص کل تنها 0.31 واحد کاهش پیدا کرد و در همان ارتفاع 78 هزار و 86 واحدی ایستاد. در جریان معاملات امروز نمادهای «وغدیر»، «خودرو» و «بترانس» بیشترین تاثیر مثبت و نماد«شبندر»، «فولاد»، «شپنا» و «شبریز» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص گذاشتند.

در این راستا علیرضا مستقل در گفت‌وگو با اقتصادنیوز اظهار کرد: شاخص کل بازار امروز با منفی بسیار ناچیز(کمتر از یک واحد) مواجه شد. این در صورتی بود که بازار از ابتدا رشد بیشتری را تجربه کرد.

این کارشناس بازار سهام گفت: یکی از دلایلی که باعث شد شاخص به این صورت عمل کند عملکرد گروه خودرویی در بازار بود. امروز، خودرویی‌ها مثبت شدند و به غیر از شرکت ایران‌خودرو دیزل، صف نمادهای آن عرضه شد. نماد شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا که با رشد همراه شد البته با انجام معاملات در ادامه بازار، روند رو به رشد آنها متوقف شد و به جایگاه اولیه خود برگشتند.

او افزود: در بازار امروز، گروه پالایشگاهی نیز که در گذشته با رشد همراه بودند، منفی عمل کردند.

این تحلیلگر بازار سهام خاطرنشان کرد: درمجموع بازار این روزها پایدار نیست البته قیمت سهم‌ها به صورتی هستند که منفی شدید در بازار را رقم نمی‌زنند. از این رو می‌توان گفت از بازار متعادل البته رو به منفی برخورداریم.

مستقل ادامه داد: این روزها، تشدید عرضه‌ها عاملی برای این رفتار  بازار به شمار می‌رود. به نظر می‌رسد بایستی نقدینگی به بازار تزریق شود یا اخبار مثبتی که در رونق بازار موثر باشند، به بازار داده شود که این شرایط بهبود یابد.
 
او معتقد است: تا زمانی‌که نقدینگی یا اخبار مثبت به بازار ورود پیدا نکند، بازار در کوتاه‌مدت به این روند خود ادامه می‌دهد. از این رو باید منتظر گزارش‌های شش‌ماهه شرکت‌ها باشیم. شاید این گزارش‌ها اخبار مثبتی به بازار عرضه کنند و باعث رونق در این بازار شوند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید