توتال، همه نیروهای خود را از یمن خارج کرد

کدخبر: ۱۱۴۳۰۷
شرکت فرانسوی توتال اعلام کرد: «با آن که شهر صنعا و منطقه خریر یمن تحت تأثیر حمله نظامی شبانه نیروهای عربستان قرار نگرفته است، شرکت توتال همه نیروهای مهاجر خود را از این دو منطقه خارج کرده است.»
توتال، همه نیروهای خود را از یمن خارج کرد
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رویترز، 

سخنگوی شرکت توتال اعلام کرد: «همه اقدامات لازم را به منظور تضمین حداکثری شرایط امنیتی برای نیروهای باقیمانده در این مناطق به کار گرفته است.»

شرکت توتال اعلام کرد که فعالیتش در بلوک ١٠ یمن کاهش یافته و تولید گاز آن تنها برای تأمین سوخت نیروگاه‌های داخلی تولید برق و عرضه گاز به مناطق مجاور تثبیت شده است.

سخنگوی توتال همچنین اعلام کرد: «ما به عنوان یکی از سهام‌داران کارخانه LNG یمن، می‌دانیم که تعداد نیروهای فعال در این کارخانه به حداقل لازم کاهش یافته است و اجرای حداکثر تدابیر امنیتی در محل ادامه دارد.»

منابع آگاه روز یکشنبه (نهم فروردین) اعلام کردند که روند صادرات LNG از یمن به میزان ٦,٧ میلیون تن در سال، عادی است. شرکت فرانسوی توتال، مدیریت پایانه بلحاف با ظرفیت صادرات شش میلیون و ٧٠٠ هزار تن LNG را در سال برعهده دارد.

این پایانه، LNG را به آسیا و برخی کشورهای اروپایی صادر می‌کند. داده‌های اداره اطلاعات انرژی آمریکا، یمن را یک کشور تولیدکننده کوچک نفت با ذخایر حدود سه میلیارد بشکه معرفی می‌کند که تولید نفت خام آن در ماه مارس ٢٠١٤ حدود ١٠٠ هزار بشکه در روز تخمین زده شده است. بیشتر نفت خام یمن، در امتداد استان مارب تا استان الجوف در شمال و بقیه از منطقه المسیله در جنوب شرقی این کشور تولید می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید