گفت‌وگوی اقتصادنیوز با فعالان بازار:

پیش‌بینی قیمت مس در آینده/ نوسان مس به کدام سمت است؟

کدخبر: ۱۲۰۴۳۷
حرف مشترک فعالان بازار مس این است که این فلز در درازمدت دچار افت ارزش نخواهد شد.
پیش‌بینی قیمت مس در آینده/ نوسان مس به کدام سمت است؟
مجتبی دیدگر:

بررسی‌ها نشان می‌دهد که قیمت فلز مس هرچند در چند وقت اخیر روند نزولی را طی کرد اما در چند روز گذشته افزایش قیمتی را تجربه کرده است. این وضعیت تا پایان امسال چگونه خواهد بود؟

در همین مورد حسن حسین‌قلی، رئيس اتحاديه صادركنندگان فرآورده‌های صنايع و معادن سرب و روی ايران به اقتصادنیوز گفت: قیمت فلز مس در چندین ماه گذشته خیلی پایین بوده ولی در حال حاضر روند رو به صعودی پیدا کرده است.

او ادامه داد: مصارف فلز مس مشخص است و زیاد دچار نوسان نیست و تقاضا و عرضه آن بیشتر یکسان است. قیمت مس در پنج سال گذشته تغییر زیادی نداشته است و معمولا در دامنه شش هزار دلار بوده است.

 او وضعیت آینده قیمت مس را این طور پیش‌بینی کرد: قیمت مس در آینده مثبت خواهد بود و شاهد کاهش قیمت مس در درازمدت نخواهیم بود.

در همین مورد سیف‌الله نبوی، یکی از فعالان بازار بورس کالا به اقتصادنیوز گفت: علت اصلی کاهش قیمت مس به دلیل سیاست‌ها و اتفاق‌های کشور چین است که این کشور روند اقتصادی خوبی در  امسال نداشته است.

او ادامه داد: یکی دیگر از علت‌های کاهش قیمت مس جنگ‌های یمن و سوریه است که بر قیمت مس تاثیر گذاشته است.

نبوی در مورد تاثیرات مذاکرات هسته‌ای بر روی قیمت مس گفت: توافق هسته‌ای بر قیمت مس در بازار ایران و بازار جهانی تاثیر نخواهد داشت. اما در صادرات ما تاثیر مطلوبی خواهد گذاشت.

او در مورد پیش‌بینی قیمت مس نیز افزود: قیمت مس به موجودی این فلز در انبار کشورهایی مثل شیلی بستگی دارد. ما در چند هفته آینده باز شاهد نزول قیمت مس خواهیم بود اما در دراز مدت باید قیمت مس افزایش پیدا کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید