واکنش خوانساری به مطالبه عسگراولادی از دولت: 

ویزا آماده نشد؛ به آمریکا نرفتیم/ دولت از بخش خصوصی برای رفتن به آمریکا دعوت کرده بود

کدخبر: ۱۲۷۵۰۵
به گفته رییس اتاق بازرگانی تهران در سفر اخیر هیات دولت به آمریکا، بخش خصوصی به دلیل آماده نبودن ویزاها،‌ جاماند. 
ویزا آماده نشد؛ به آمریکا نرفتیم/ دولت از بخش خصوصی برای رفتن به آمریکا دعوت کرده بود

به گزارش اقتصادنیوز،‌ همراه نشدن فعالان بخش خصوصی با هیات دولت در سفرهای خارجی،‌ در ایران به عنوان یک قانون نانوشته درآمده و پذیرفته شده است. البته این رویه در دولت یازدهم،‌ هنگامی که در سفر به روسیه و قزاقستان،‌ یک تیم کامل از بخش خصوصی همراه هیات دولت بودند،‌ نشان از شکسته شدن داشت. 

اما با این اوصاف ‌هنوز بخش خصوصی، درصدد یافتن جایگاه اصلی خود در سفرهای خارجی دولت است. به همین علت رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین در حاشیه سومین جشنواره ملی سالیانه برترین شرکت‌های ایران متذکر شد: ما می‌خواهیم با دولت همدلی و همزبانی داشته باشیم اما دولت باید دولت همدلی و همزبانی با بخش خصوصی باشد.

عسگراولادی تأکید کرد: 200 نفر همراه رئیس جمهور به آمریکا رفتند اما در واقع چند کارآفرین و فعال بخش خصوصی به آمریکا رفته‌اند؟ من به رئیس جمهور می‌گویم اگر به آمریکا رفتید چرا بخش خصوصی را نبرده‌اید؟ همه فعالان بخش خصوصی در ایران مانده‌اند.

 مسعود خوانساری، رییس اتاق تهران،‌ در این باره به اقتصادنیوز گفت: از طرف هیات دولت برای همراه شدن بخش خصوصی با رییس جمهور در سفر اخیر به آمریکا،‌ درخواست داده‌شد، ‌اما به علت آماده نبودن ویزاها،‌ نتوانستیم همراه دولت شویم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید