محسن جلالپور

شوخی‌های پس از برجام

کدخبر: ۱۳۵۶۴۰
.
شوخی‌های پس از برجام

رئیس جمهور روحانی در همایش «اجرای برجام-فصل نو در اقتصاد ایران» خوشحال و سر حال بود و به گونه‌ای سخن گفت که نمایندگان بخش خصوصی در اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی و همچنین نمایندگان اتاق‌های اصناف و تعاون، بار‌ها در طول سخنرانی ایشان دست زدند.

طنز و مطایبه در سخنان امروز رئیس جمهور فراوان بود به خصوص آنجا که خطاب به همکارانش در دولت به شوخی کنایه‌ای زد و گفت: «وزرا بنگاه‌های اقتصادی را دو دستی چسبیده‌اند» و بعد به دکتر ربیعی اشاره کرد و به خنده افزود: «حالا آقای ربیعی دارد عرقش را پاک می‌کند.» در این لحظه دیدم که مهندس نعمت‌زاده هم به شدت می‌خندید.

وقتی ایشان داشتند سخنرانی می‌کردند، به سه نکته فکر کردم و برای خودم سه پرسش نوشتم.

*اول اینکه مسیر تحریم تا توسعه باید چگونه ترسیم شود؟
*دوم اینکه ایران چگونه می‌تواند در زمره اقتصادهای نوظهور ایفای نقش کند؟
*سوم اینکه چگونه می‌شود اقتصاد را هم چون مسأله هسته‌ای به مهم‌ترین مسأله کشور تبدیل کرد.

راستش را بخواهید از سخنان رئیس جمهور روحانی بسیار خوشحال شدم. نه اینکه فکر کنید جو زده شده‌ام. اما احساس واقعی‌ام می‌گوید این مرد می‌تواند کارهایی بکند که دیگران یا نخواسته‌اند یا نتوانسته‌اند.

هیچ‌گاه به خاطر ندارم در چند دوره گذشته رئیس جمهوری به این صراحت از اقتصادآزاد، رقابت، بخش خصوصی و سرمایه گذاری خارجی سخن بگوید. نگاه ایشان به اقتصاد نگاه یک رئیس جمهور توسعه گرا است و امیدوارم این نگاه همچنان تداوم داشته باشد و به بدنه اجرایی هم سرایت کند.

محسن جلالپور

https://telegram.me/mohsenjalalpour

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید