یارانه پارسال شیر همچنان در مرحله پرداخت

کدخبر: ۱۰۱۹۶۶
در حالی که هفته گذشته وزیر تجارت از تصویب و ابلاغ باقی مانده یارانه شیر پارسال دامداران خبر داد، هنوز مبلغی به حساب دامداران واریز نشده و انها حدود 100 میلیارد تومان از این بابت مطالبه دارند.
یارانه پارسال شیر همچنان در مرحله پرداخت

به گزارش  اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، دولت در آذر سال گذشته 300 میلیارد تومان یارانه برای تثبیت قیمت شیر خام و جلوگیری از افزایش آن در بازار تصویب و ابلاغ کرد تا به ازای هر کیلوگرم شیر خام تحویل داده شده به کارخانه‌های لبنی 190 تومان به دامداران پرداخت شود و قیمت هر کیلوگرم شیر خام برای تولید‌کنندگان به 1300 تومان برسد.

اما علی‌رغم تصویب و ابلاغ این یارانه در اواخر آذر پارسال، پرداخت آن به امسال موکول شد و همچنان حدود 100 میلیارد تومان آن باقی‌مانده است.

گرچه پیش از این مسئولان وزارت جهاد کشاورزی علت دیر‌کرد در پرداخت باقی‌مانده یارانه شیر خام را وصول‌ نشدن باقی‌مانده 100 میلیاردی اعتبار از سوی معاونت برنامه‌ریزی و بودجه ریاست جمهوری اعلام می‌کردند اما هفته گذشته وزیر تجارت در نخستین نشست خبری خود به خبرنگاران گفت: "تاکنون 200 میلیارد تومان یارانه شیر به دامداران پرداخت شده و با پیگیری‌های انجام شده 100 میلیارد تومان باقی‌مانده نیز تصویب و ابلاغ شد که با این حساب کل بدهی دولت به دامداران در سال قبل تسویه می‌شود".

درصورتیکه به گفته مدیر عامل اتحادیه مرکزی دامداران هنوز باقی‌مانده یارانه شیر خام به حساب دامداران واریز نشده است.

گرچه پرداخت یارانه از سوی دولت برای تثبیت قیمت و بازار محصولات اساسی مانند شیر می‌تواند سیاست‌گذاری مناسبی به حساب آید اما به نظر می‌رسد گذشت زمان مساوی است با کاهش ارزش مادی این یارانه و هرقدر زمان بیشتری از پرداخت این یارانه به دامدران بگذرد دیگر اثر‌گذاری مد نظر دولت که همان تثبیت قیمت و بازار شیر است کمتر اتفاق می‌افتد.

بنابراین بهتر است مسئولان که همواره بر اجرای صحیح و کامل قانون تاکید دارند مصوبات خود را سریع‌تر اجرا کنند تا مزایای آن نصیب تولید‌کنندگان شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید