رئیس مجمع عالی وارات خبر داد:

توسعه نرم افزاری اتاق ارزی

کدخبر: ۱۰۲۳۳۷
به گفته رئیس مجمع عالی وارات، قرار است مرکز مبادله ارزی به لحاظ نرم افزاری و ثبت آمار و اطلاعات، آن هم در راستای تصمیم بر حذف مرحله ثبت سفارش توسعه یابد.
توسعه نرم افزاری اتاق ارزی

محمدحسین برخوردار، رئیس مجمع عالی واردات در گفت‌وگو با اقتصاد نیوز با اعلام این خبر گفت: دولت قصد دارد در راستای حرکت به سمت حذف ثبت سفارش و آماده‌سازی برای فراهم کردن زیرساخت‌های آن به توسعه نرم‌افزاری مرکز مبادله ارزی اقدام کند.

وی ادامه داد:حرف از توسعه یک زمان به معنی توسعه فیزیکی و یک زمان به معنای توسعه نرم‌افزاری است.توسعه نرم‌افزاری برای ثبت آمار و اطلاعات واردات کالاها در مرکز مبادله ارزی لازم و ضروری است.

برخوردار با بیان این که توسعه فیزیکی مرکز مبادله ارزی مغایر با سیاست حرکت به سمت تک نرخی شدن ارز است، گفت: اما در این بین نباید حمایت از صنایع را نادیده گرفت. بدیهی است که صنایع باید به دلیل تحریم‌ها مورد حمایت قرار گرفته و کمک برای واردات مواد اولیه آنها با ارزی ارزان‌تر اقدامی لازم و ضروری است.

رئیس مجمع عالی واردات با بیان این که در 35 سال تحریم علیه ایران، برخی بازارهای جهانی برای صادرات کالاهای تولید خود را از دست داده‌ایم،خاطرنشان کرد:تفاوت ارزی که به صنایع برای واردات مواد اولیه آنها اختصاص می‌یابد با ارز بازار آزاد در حدود 600 تومان است و در شرایط فعلی این اختلاف برای ادامه حیات لازم است.

وی ادامه داد:از این منظر وجود مرکز مبادله ارزی لازم است اما توسعه آن در راستای ایجاد محدودیت برای واردات کالاها به خصوص واردات مواد اولیه نباید از اهداف و کارکردهای آن باشد.

برخوردار در پایان با تاکید بر این که قطعا تصمیم دولت برای توسعه مرکز مبادله ارزی،توسعه فیزیکی نخواهد بود:گفت:اما باید آمار مربوط به این که چه مقدار ارز برای واردات چه کالایی اعم از مواد اولیه،سرمایه‌ای و مصرفی صرف شده است در مرکزی نظیر مبادله ارزی ثبت شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید